Abstract | Pantomima je stara dramska umjetnost u kojoj dominira gesta, mimika i gestikulacija. Za razliku od pantomime, u lutkarskoj pantomimi koristi se lutka. Za kvalitetnu provedbu lutkarske pantomime u radu s djecom predškolske dobi, odgojitelj mora biti kreativan i vješt u organiziranju poticaja, materijala i uvjeta za ostvarivanje istih. Ključno je paziti na interese djece i biti vođen njima, ne dopustiti da odrasla osoba preuzme inicijativu i provedbu na sebe. Aktivnosti je potrebno prilagoditi dobi i mogućnostima odgojne skupine i pojedinog djeteta kako bi razvili svoje potencijale. Osim uloge odgojitelja, u radu se pobliže analiziraju lutkarstvo, drama i pantomima kao dvije različite umjetnosti koje imaju pozitivan utjecaj na djetetov cjelovit razvoj. Lutkarska je pantomima jednostavna i prigodna za djecu koja su povučena, sramežljiva. Lutkarskom pantomimom može se pozitivno utjecati na kreativno izražavanje djeteta, pamćenje, razvoj motorike, emocionalne inteligencije, usvajanje pravila i pozitivnih navika. Tijekom provedene aktivnosti, lutku djeca animiraju bez ijedne riječi uz poticaj glazbe. Pokretom dočaravaju emocije koje lutka osjeća. Promatrajući i druge izvedbe, smišljaju nove načine animacije i izražavanja lutkom te su se rado vraćali na pozornicu. Lutkarskom pantomimom može se pozitivno utjecati na kreativno izražavanje djeteta, pamćenje, razvoj motorike, emocionalne inteligencije, usvajanje pravila, pozitivnih navika. |
Abstract (english) | Pantomime is an old art of drama dominated with gesture, mime and gesticulation. Unlike pantomime, in puppet pantomime we use a puppet. For the high-quality implementation of puppet pantomime in the work with preschool children, the educator must be creative and skilled in organizing incentives, materials and conditions for their realization. The key is to take care of children's interests and be guided by them, not to allow an adult to take the initiative and implementation on himself. Activities need to be adjusted to the age and capabilities of the educational group and the individual child to develop their potentials. Aside from the role of educators, the paper analyzes puppetry, drama and pantomime as three different arts that have a positive impact on children's development. Puppet pantomime is simple and appropriate for children who are withdrawn, shy. During the activity in the kindergarten, the child animates the puppet without a single word with the encouragement of music. Through movement, the child evokes emotions that the doll feels. Observing other performances, children come up with new ways of expressing and manipulating the puppet and they gladly return to the stage. Puppet pantomime can positively influence a creative child's expression, memory, development of motor skills, emotional intelligence, adoption of rules, positive habits. |