Abstract | Razvojem medija sport postaje jedan od najviše praćenih aktivnosti u svijetu. Društvena
mreža Instagram postaje jedan od najboljih All-around platforma na internetu koja uz svoj
algoritam pruža svojim korisnicima da budu u trendu gdje god bili u svijetu. Sportaši
iskorištavaju ovu priliku i promoviraju vlastiti imidž na svojim profilima kako bi stekli veću
popularnost, veći broj pratitelja, brojna sponzorstva itd.
Predmet ovog sociološkog istraživanja je bio konstruiranje slike sportaša na Instagramu,
a sudionici su bili svi sportaši/ice u dobi od 19 do 49 godina koji su osvojili barem jednu
medalju od prva tri mjesta na olimpijskim igrama u Tokiju 2021. godine. Cilj ovog istraživanja
je bio utvrditi način na koji su sportašice i sportaši prikazani na društvenoj mreži Instagram.
Metoda je bila analiza sadržaja uz pomoću koje su analizirane fotografije Instagram profila
olimpijaca gdje se u konačnici analizirala pozadina fotografije, položaj tijela, način odijevanja,
ambijent fotografije itd. U istraživanju su sudjelovala 82 sudionika od kojih smo analizirali 410
fotografija. Istraživanje je bilo provedeno u ljetnim mjesecima 2022. godine.
Rezultati istraživanja pokazuju da se sportaši i sportašice uglavnom fotografiraju u
dvoranama i sličnim terenima. Također, veliki dio fotografija je snimljen i na otvorenim
prostorima. Većina sudionika je na svojim fotografijama s osmjehom na licu dok ih je isto tako
velik dio imao neutralan izraz lica na fotografijama. S obzirom na to da je riječ o sportašima
više od polovice sudionika je bilo odjeveno u sportsku obuću i odjeću, a zatim slijede oni koji
su bili ležerno obučeni i odjeveni. Iako je tipično za sportaše da su prikazani sa sportskim
rekvizitom sporta koji se bave, analiza je pokazala da u istraživanju više od tri četvrtine
sudionika nije imalo ni jedan rekvizit na fotografiji. |
Abstract (english) | With the development of the media, sport is becoming one of the most watched activities
in the world. The social network Instagram is becoming one of the best all-around platforms on
the Internet, which, with its algorithm, allows its users to be in trend wherever they are in the
world. Athletes take advantage of this opportunity and promote their own image on their
profiles to gain more popularity, more followers, more sponsorships, etc.
The subject of this sociological research was the construction of an athlete's image on
Instagram, and the participants were all athletes between the ages of 19 and 49 who won at least
one medal from the first three places at the Olympic Games in Tokyo in 2021. The aim of this
research was to determine the way in which sportsmen and women are portrayed on the social
network Instagram. The method was a content analysis, which was used to analyze photos of
Instagram profiles of Olympians, where we analyzed the background of the photo, body
position, way of dressing, ambience of the photo, etc. 82 participants took part in the research,
of which we analyzed 410 photos. The research was conducted in the summer months of 2022.
The results of the research show that sportsmen and women are mostly photographed in
gymnasiums and similar fields. Also, a large part of the photos was taken in open spaces. Most
of the participants have a smile on their face in their photos, while an equally large number of
them had a neutral facial expression in the photos. Given that they are athletes, more than half
of the participants were dressed in sports shoes and clothes, followed by those who were
casually dressed. Although it is typical for athletes to be shown with a sports prop of the sport
they are playing, the analysis showed that in the research, more than three quarters of the
participants did not have a single prop in the photo. |