Abstract | Globalizacijski trendovi i suvremeni način života pred odgojno-obrazovne djelatnike
stavljaju brojne izazove što od njih traži spremnost za cjeloživotno učenje. ESEP platforma
mjesto je susreta, komunikacije, suradnje i umrežavanja odgojno-obrazovnih djelatnika koja
za cilj ima poboljšanje kvalitete obrazovanja u Europi. S obzirom na spomenuto u svibnju
2024. godine provedeno je istraživanje na području Hrvatske na uzorku od ukupno 174
ispitanika, od čega je 104 odgojitelja djece rane i predškolske dobi, 39 učitelja razredne i
predmetne nastave i 31 srednjoškolski nastavnik. Za potrebe istraživanja izrađen je anketni
upitnik, a ono je provedeno postupkom anketiranja preko internetske poveznice. Sudjelovanje
je bilo dobrovoljno i anonimno. Prikupljeni podatci su analizirani postupcima deskriptivne
statistike (postotci, frekvencije, aritmetičke sredine i standardne devijacije).
Cilj istraživanja bio je utvrditi posjeduju li odgojno-obrazovni djelatnici u
predškolskim ustanovama, osnovnim i srednjim školama u Hrvatskoj znanja o ESEP
platformi i eTwinning projektima. Osim navedenog željela su se ispitati i iskustva eTwinnera
i saznati kako oni procjenjuju komunikaciju, suradnju i umrežavanje s drugim odgojnoobrazovnim djelatnicima na području Europe putem ESEP platforme. Također su se željeli
ispitati stavovi odgojno-obrazovnih djelatnika o komunikaciji, suradnji i umrežavanju.
Obradom rezultata uočeno je da više od polovice ispitanika ima znanja o ESEP
platformi dok ispitanici u izrazito visokom postotku posjeduju znanja o eTwinning
projektima neovisno o tome u kojoj vrsti odgojno-obrazovne ustanove rade. Informacije o
ESEP platformi i eTwinning projektima uglavnom su dobili od kolega i unutar vlastitih
ustanova. Po pitanju poznavanja mogućnosti koje platforma nudi i korištenja istih taj postotak
je značajno manji te je vidljivo da zaposleni u dječjim vrtićima ponešto zaostaju za
zaposlenima u osnovnim i srednjim školama. Još veća razlika u rezultatima među
ustanovama pokazala se u sudjelovanju i kreiranju eTwinning projekata, kao i kod dobivanja
oznake kvalitete za eTwinning projekte te oznake eTwinning škole koja se dodjeljuje
ustanovama. Na temelju uvida u rezultate vezane za skalu procjene iskustava eTwinnera
može se zaključiti da se njihova iskustva međusobno uvelike razlikuju, za razliku od stavova
odgojno-obrazovnih djelatnika o komunikaciji, suradnji i umrežavanju s drugim odgojnoobrazovnim djelatnicima koji su prilično ujednačeni. U zaključku treba istaknuti važnost
kvalitetne komunikacije i neophodnost razvijanja komunikacijskih vještina odgojnoobrazovnih djelatnika što potvrđuju i nalazi ovog istraživanja. |
Abstract (english) | Globalization trends and modern lifestyles pose numerous challenges to educators,
requiring them to be prepared for lifelong learning. The European School Education Platform
(ESEP) is a meeting place for communication, collaboration and networking among
educators, aiming to improve the quality of education in Europe. In light of this, a study was
conducted in May 2024. in Croatia with a sample of 174 participants, including 104
preschool educators, 39 primary school teachers and 31 high school teachers. A survey
questionnaire was made for the study and it was conducted online. Participation was
voluntary and anonymous. The collected data were analyzed using descriptive statistics
(percentages, frequencies, arithmetic means and standard deviations). The study aimed to
determine whether educators in preschools, primary and secondary schools in Croatia are
knowledgeable about the ESEP and eTwinning projects. Additionally, it sought to explore the
experiences of eTwinners and assess their perceptions of communication, collaboration, and
networking with other educators across Europe via the ESEP. It also aimed to examine the
attitudes of educators towards communication, collaboration, and networking. The results
revealed that more than half of the respondents are aware of the ESEP, while a significantly
higher percentage possess knowledge about eTwinning projects, regardless of the type of
educational institution they work in. Most of the information about the ESEP and eTwinning
projects was received from colleagues and within their own institutions. However, the
percentage of those familiar with and utilizing the platform’s features is considerably lower,
with preschool employees lagging behind those in primary and secondary schools. The study
also found a greater disparity in participation and creation of eTwinning projects, as well as
in receiving quality labels for eTwinning projects and the eTwinning School label, which is
awarded to institutions. Analysis of the eTwinner experience scale indicated significant
variations in their experiences, unlike the relatively uniform attitudes of educators towards
communication, collaboration and networking with other educators. In conclusion, the study
highlights the importance of effective communication and the necessity of developing
communication skills among educators, as confirmed by the findings |