Title Internacionalizacija visokoškolskog obrazovanja
Title (english) INTERNATIONALIZATION OF HIGHER EDUCATION
Author Marina Radić
Mentor Ivana Batarelo Kokić (mentor)
Committee member Ivana Batarelo Kokić (predsjednik povjerenstva)
Committee member Ines Blažević (član povjerenstva)
Committee member Anita Mandarić Vukušić (član povjerenstva)
Granter University of Split Faculty of Humanities and Social Sciences (Department of Pedagogy) Split
Defense date and country 2018-09-21, Croatia
Scientific / art field, discipline and subdiscipline SOCIAL SCIENCES Pedagogy
Abstract Svijet je sve više pod utjecajem procesa globalizacije i internacionalizacije. Prepoznata je važnost internacionalizacije i okviru visokoškolskog obrazovanja. Danas se sustavi visokoškolskog obrazovanja uglavnom mijenjaju pod utjecajem internacionalizacije. Kako bi se prepoznali učinci internacionalizacije u visokoškolskom obrazovanju, odnosno, promjene u strukturi i aktivnosti koje označavaju internacionalizaciju, treba je definirati. U radu je postavljen teorijski okvir koji objašnjava internacionalizaciju, točnije različite koncepte internacionalizacije. Predstavljen je okvirni Bolonjski sustav obrazovanja, te sustav obrazovanja u Republici Hrvatskoj koji je za potrebe internacionalizacije visokoškolskog obrazovanja na području EHEA usklađen s Bolonjskim sustavom. Pokazano je kako je europski kvalifikacijski okvir povezan s internacionalnim klasifikacijskim standardom ISCED, što ukazuje na to da se postavlja internacionalni okvir ishoda učenja radi veće internacionalizacije obrazovanja. Pregled globalnih istraživanja ukazuje na to kako među institucijama ne postoji jedinstvena definicija niti strategija internacionalizacije, već određeni broj koncepata. Rezultati istih istraživanja pokazuju kako velik broj država i institucija ima strategiju internacionalizacije, koja je ključna za provođenje internacionalizacije. Mobilnost se postavila kao najvažnija aktivnost internacionalizacije, ali u praksi još uvijek nedovoljan broj studenata koji se prijavljuju na mobilnost. Iako internacionalizacija visokoškolskog obrazovanja nema jedinstvenu definiciju, operacionalizacija procesa i stvaranje strategije internacionalizacije u kojoj će biti uključene politike institucije i vlade je ono što je potrebno za njeno razumijevanje i kvalitetno implementiranje. S druge strane, pregledni radovi pokazuju da kvalitetna internacionalizacija uključuje promjene rada pojedinaca koji sudjeluju u obrazovnom sustavu, promjene u stavu pojedinaca prema različitim kulturama i drukčijim internacionalnim okolinama, te promjene unutar institucija koje omogućuju pojedincima da napreduju u razvitku interkulturalne kompetencije. Svakako su potrebna daljnja praćenja i istraživanja kako bi se dobila što bolja slika internacionalizacije u praksi i unaprjeđivala kvaliteta.
Abstract (english) The world is increasingly influenced by the processes of globalization and internationalization. The importance of internationalization has been recognized also within the area of higher education. Higher education systems today are largely shaped under the influence of internationalization. To recognize the effects of internationalization in higher education, i.e., changes in the structure and activities that characterize internationalization, it needs to be defined. The paper presents a theoretical framework that explains internationalization, more precisely, the different concepts of internationalization. The Bologna system of education and the education system in the Republic of Croatia, which has been harmonized with the Bologna system for the purpose of internationalization of higher education in the field of EHEA, have been presented. It has been shown that the European qualification framework is linked to the international classification standard ISCED, indicating that the international learning outcomes framework is set for greater internationalization of education. The global survey suggests that there is no single definition or strategy of internationalization among the institutions, but a certain number of concepts. The results of studies show that a great number of countries and institutions have a strategy of internationalization, which is crucial for the implementation of internationalization. Mobility has been shown to be the most important activity of internationalization, but in practice there is still insufficient number of students applying for mobility. Although internationalization of higher education does not have a unified definition, the process of operationalization and the creation of an internationalization strategy involving institution`s and government`s policy is what is needed for its understanding and quality implementation. On the other hand, reviewing studies show that quality internationalization involves the changes of the work of individuals participating in the education system, changes in the attitude of individuals to different cultures and different international environments, and changes within institutions that enable individuals to advance in the development of intercultural competence. Certainly, further monitoring and research is needed to gain the best image of internationalization of higher education in practice and to improve quality.
Keywords
globalizacija
internacionalizacija
visokoškolsko obrazovanje
mobilnost
strategija internacionalizacije
Bolonjski sustav
Keywords (english)
globalization
internationalization
higher education
mobility
internationalization strategy
the Bologna system
Language croatian
URN:NBN urn:nbn:hr:172:860600
Study programme Title: Pedagogy Study programme type: university Study level: undergraduate Academic / professional title: sveučilišni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) pedagogije (sveučilišni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) pedagogije)
Type of resource Text
File origin Born digital
Access conditions Access restricted to students and staff of home institution
Terms of use
Created on 2018-10-23 10:20:24