Abstract | U ovom se radu istražuje značajan utjecaj glazbenog obrazovanja na cjelovit razvoj
djece s naglaskom na njegov utjecaj na afektivne, socijalne, kognitivne i psihomotorne domene.
Glazbeno obrazovanje u ranoj školskoj dobi kroz aktivnosti kao što su pjevanje, glazbene igre,
pokret uz glazbu, pjesmice i slušanje, ne samo da unapređuje glazbene sposobnosti već također
podupire cjelokupni osjetilni, estetski, moralni, fizički i intelektualni razvoj osobito u razvoju
slušnih vještina ključnih za govor. U nastavku rada se također raspravlja o širem kurikulumu
glazbenog obrazovanja i ukratko se dotiče važnosti čitanja djeci, naglašavajući međusobnu
povezanost pripovijedanja i glazbe u obrazovnim okruženjima. Spomenuti su metodički
postupci koji se koriste prilikom izvođenja nastave glazbene kulture. Nadalje se ističe
korištenje glazbenih priča kao učinkovitih alata u glazbenom obrazovanju, a naglasak je na
"Peći i Vuku" Sergeja Prokofjeva. Prikazana je analiza glazbene priče u sustavu e-učenja
Moodle. Glazbene priče spajaju naraciju s glazbom, potičući emocionalnu angažiranost,
kreativnost i dublje razumijevanje glazbenih koncepata integracijom elemenata poput ritma,
melodije i dinamike unutar konteksta priče. |
Abstract (english) | This paper explores the significant impact of music education on the holistic
development of children, with an emphasis on its influence on affective, social, cognitive, and
psychomotor domains. Early school-age music education activities, such as singing, musical
games, movement to music, rhymes, and listening, not only enhance musical abilities but also
support overall sensory, aesthetic, moral, physical, and intellectual development, particularly
in the development of auditory skills crucial for speech. The paper also discusses the broader
music education curriculum and briefly touches on the importance of reading to children,
highlighting the interconnectedness of storytelling and music in educational settings.
Methodological approaches used in teaching music education are mentioned. Furthermore, the
use of musical stories as effective tools in music education is emphasized, with a focus on
Sergei Prokofiev's "Peter and the Wolf." An analysis of the musical story within the Moodle elearning
system is presented. Musical stories combine narration with music, fostering
emotional engagement, creativity, and a deeper understanding of musical concepts by
integrating elements such as rhythm, melody, and dynamics within the context of the story. |