Abstract | Marija Montessori je bila utemeljiteljica Montessori pedagogije koja se zalagala za slobodu djeteta i njegova prava, a posebice je njegovala djetetovu individualnost. Njena pedagogija je veliku pažnju pridavala osjetima i njihovom razvoju. Marija je najviše razmišljala o samom djetetu. Kako zadovoljiti djetetove potrebe za slobodom i unatrnjim zadovoljstvom kako bi se djeca nesmetano mogla razvijati. Montessori pedagogija je imala niz načela po kojima je funkcionirala, a posebno se naglašavaju razdoblja osjetljivosti kojih ima šest, a to su: osjetljivost za red, osjetljivost za jezik, osjetljivost za kretanje, osjetljivost za društveno ponašanje, za male predmete, te osjetljivost za učenje putem osjeta. Također postoje AMI odrednice (Association Montessori International) po kojima se Montessori pedagogija izučava kao što su: proučavati, primjenjivati i širiti Montessori ideje, širiti opće priznanje prava djeteta bez pbzira na vjeru, rasu i sl. U radu s djecom im se nudi raznolik, jednostavan i dobro osmišljen materijal koji uključuje pribor za vježbe praktičnog života, pribor za poticanj osjetila, za poticanje govora, pribor za vježbanje matematike te pribor za svemirski odgoj. S tim materijalom se izvode dobro osmišljene vježbe koje se moraju kretati od lakših ka težima, odnosno, od jednostavnijih ka složenijima, od konkretnog k apstraktnom i sl., te su uz to podijeljene na pet stupnjeva. Prilikom praktičnog rada se dolazi do zaključka da kada djeca dobro svladaju određenu vježbu, odgojitelj može osmisliti različite igre, može preoblikovati vježbu, ali je može i učiniti težom i to sve u svrhu dobrog i kvalitetnog razvoja djeteta. |
Abstract (english) | Maria Montessori was a founder of Montessori pedagogy which campained for the freedom of the child and for his rights. Also it nurtured childs individuality. Special attention was given to the senses. Maria was thinking about the child itself; how to please its needs for freedom and inner satisfaction so that it could grow freely. Montessori pedagogy had a number of principles on which it functioned but it particularly emphasized periods of sensitivity for order, sensitivity for speech and language, sensitivity for movement, for social behaviour, small objects and sensitivity for learning through the senses. Also there are AMI guidelines by which Montessori pedagogy studies, for example: to study, to teach and expand Montessori ideas, to expand the childs rights regardless of religion or race etc. Montessori material includes material for practical life, sensorial materal, language material, mathematics material and space education. With that material, educators perform well planned exercises. Those exercises aro going from simple to more difficult, from the concrete to the abstract etc. Also, they are devided into five stages, five levels. During the practical work, the observation, it can be concluded that when children master the exercise, educator can make up new games, or transform an exercise but also he can make it even tougher, but all that is for quality education and growth of the child. |