Naslov TRADICIONALNI I MODERNI PRISTUPI U NASTAVI HRVATSKOGA JEZIKA
Autor Tea Vranjković
Mentor Jadranka Nemeth-Jajić (mentor)
Član povjerenstva Anita Runjić-Stoilova (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Jadranka Nemeth-Jajić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Marijana Tomelić Ćurlin (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Splitu Filozofski fakultet (Odsjek za hrvatski jezik i književnost) Split
Datum i država obrane 2017-12-15, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana HUMANISTIČKE ZNANOSTI Filologija Kroatistika
Sažetak Cilj istraživanja ovog diplomskog rada podrazumijeva teorijsku analizu teme: „Tradicionalni i moderni pristupi u nastavi Hrvatskoga jezika“. Nastavni predmet Hrvatski jezik, važan je za ovladavanje drugim predmetima kojima navedeni jezik predstavlja osnovno sredstvo sporazumijevanja, a ostvaruje se u nastavnim područjima koja se odnose na početno čitanje i pisanje, hrvatski jezik, jezično izražavanje, književnost i medijsku kulturu o osnovnoj školi, te hrvatski jezik, književnost i jezično izražavanje u srednjoj. Svrha je nastave Hrvatskoga jezika omogućiti učenicima da na odabranim temama steknu znanje, sposobnosti, vještine, stavove i vrijednosti kao temelj za učenje tijekom čitavoga života. U današnje vrijeme, tradicionalnom nastavom Hrvatskoga jezika u kojoj prevladava predavačka funkcija, nije moguće uspostaviti interakciju između nastavnika i učenika te nema dovoljno vremena za samostalne aktivnosti učenika koje bi pomogle boljem i kvalitetnijem usvajanju nastavnih sadržaja. Za razliku od tradicionalne nastave, moderna nastava nastoji stvoriti uvjete s ciljem da učenika pripremi za aktivan život i djelovanje u društvu. U diplomskom radu predstavljeni su i metodički modeli moderne nastave Hrvatskoga jezika. Prva dva metodička modela odnose se na predmetno područje hrvatskoga jezika, a tu su obrađene nastavna jedinica Vrste predikata u šestom razredu osnovne škole, te nastavna jedinica Priložne rečenice u trećem razredu srednje škole. Treći i četvrti metodički model vezani su za predmetno područje književnosti, obrađene su nastavna jedinica Ivan Cankar „Šalica kave“ u šestom razredu osnovne škole, te Psalmi u prvom razredu srednje škole. Modeli su utemeljeni na modernom pristupu nastavi hrvatskoga jezika i književnosti
Sažetak (engleski) The aim of this thesis work includes theoretical analysis of the topic: „Traditional and Modern Approaches in Teaching Croatian Language“. The curriculum of the Croatian language is important for mastering other subjects where the language mentioned is the main means of communication, and it is realized in the fields of initial reading and writing, croatian language, linguistic expression, literature and media culture in the elementary school, and croatian language, literature and linguistic expression in the high school. The purpose of Croatian language teaching is to enable students to acquire knowledge, skills, skills, attitudes and values as a basis for learning throughout their life on selected topics. Nowadays, the traditional teaching of the Croatian language in which pre-eminent function prevails, it is impossible to establish interaction between teachers and students and there is not enough time for independent student activities to help improve and better the teaching content. Compared to traditional teaching, modern teaching endeavors to create conditions aimed at preparing students for active life and activity in society. In the thesis are presented Methodical models of modern teachin Croatian Language. The firs two methodical models are refered to field of croatiang language, and those are Types of predicates in the sixth grade of elementary school and Enclosed sentences in the third grade of high school. The third and the fourth metodical models are refered to field of literature, those are Ivan Cankar „Cup of coffee“ in the sixth grade of elementary school and Psalms in the first grade of high school.
Ključne riječi
nastavni predmet Hrvatski jezik
svrha nastave
tradicionalna nastava
moderna nastava
Ključne riječi (engleski)
teaching subject Croatian language
teaching purpose
traditional teaching
modern teaching
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:172:594716
Studijski program Naziv: Hrvatski jezik i književnost (dvopredmetni); smjerovi: nastavnički, kulturološki Smjer: nastavnički Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra edukacijehrvatskog jezika i književnosti (mag. educ. philol. croat.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2018-03-14 14:18:15