Naslov Klasifikacija zadataka u nastavi matematike
Naslov (engleski) Task Classification in Mathematics Education
Autor Ivana Vežić
Mentor Irena Mišurac (mentor)
Mentor Josipa Jurić (komentor)
Član povjerenstva Ines Blažević (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Irena Mišurac (član povjerenstva)
Član povjerenstva Josipa Jurić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Splitu Filozofski fakultet (Odsjek za učiteljski studij) Split
Datum i država obrane 2019-09-12, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana INTERDISCIPLINARNA PODRUČJA ZNANOSTI Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
Sažetak Rješavanje zadataka je najčešća aktivnost učenika. Ovaj rad donosi kratki opis matematičkoga zadatka, njegove uloge u nastavi i etapa pomoću kojih se može na jednostavan način riješiti svaki zadatak, bez iznimke. Ovdje riječ klasifikacija podrazumijeva sustavnu podjelu zadataka u nastavi matematike. Brojni su autori pokušali klasificirati zadatke pa razlikujemo standardne i nestandardne zadatke, odredbene i dokazne zadatke, numeričke, tekstualne i geometrijske zadatke te zadatke s veličinama. Cilj rada bio je provjeriti koliko su zadaci u po slučajnom odabiru analiziranim udžbenicima okrenuti aktivnom učenju matematike od strane učenika. U tome nam je poslužila Bloomova taksonomija sa svojih šest razina kognitivnih procesa. Za svaku razinu, navedeni su ciljevi (ishodi) učenja, tipični aktivni glagoli i najčešći zadaci iz matematičkih udžbenika. Analiziranjem zadataka prema kognitivnim razinama, može se lako zaključiti da oni nisu u potpunosti usklađeni sa suvremenom nastavom i da ne obuhvaćaju sve razine kognitivnih procesa. U udžbenicima su većinom prisutni zadaci koji se odnose na činjenično znanje obuhvaćajući najniže razine kognitivnih procesa, dok su razine sinteze i evaluacije, koje potiču učenike na korištenje viših misaonih procesa, izostavljene.
Sažetak (engleski) Problem-solving is the most common activity of students. This thesis provides a short description of a mathematical task, its role in teaching, and the stages through which each task can be solved in a simple manner, without exception. For the purpose of this thesis, the word classification points to a systematic division of tasks in the teaching of mathematics. Many authors have tried to classify the tasks, therefore a difference can be found between standard and non-standard tasks, determination and demonstration tasks, numerical, textual and geometric tasks and size tasks. The goal was to find out how much the tasks, which were randomly chosen from the analysed mathematical textbooks, are focused on the students’ active learning of mathematics. To achieve this, Bloom’s taxonomy with its six levels of cognitive processes was used. The goals (outcomes) of learning are listed for each level, as well as the typical active verbs and the most common tasks from the mathematical textbook. Through the analysis of the tasks, according to the cognitive levels, it can be easily concluded that they are not completely synced with the contemporary teaching and that they do not cover all levels of cognitive processes. The textbooks mostly include the tasks relating to the factual knowledge which cover the lowest levels of cognitive processes, whilst the levels of synthesis and evaluation, which encourage the students to use higher thought processes, are left out.
Ključne riječi
matematički zadatak
klasifikacija zadataka
Bloomova taksonomija
analiza zadataka
udžbenik iz matematike
Ključne riječi (engleski)
mathematical task
task classification
Bloom’s taxonomy
task analysis
mathematical textbook
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:172:580587
Studijski program Naziv: Učiteljski studij Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: integrirani preddiplomski i diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra primarnog obrazovanja (mag. prim. educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2019-09-12 16:57:43