Naslov PREVENCIJA POREMEĆAJA U PONAŠANJU U OSNOVNIM ŠKOLAMA
Naslov (engleski) PREVENTION OF BEHAVIOURAL PROBLEMS IN ELEMENTARY SCHOOLS
Autor Jelena Grozdanić
Mentor Maja Ljubetić (mentor)
Mentor Toni Maglica (mentor)
Član povjerenstva Anita Mandarić Vukušić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Toni Maglica (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Splitu Filozofski fakultet (Odsjek za pedagogiju) Split
Datum i država obrane 2019-09-17, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija
Sažetak U radu se na sustavan i jezgrovit način daje pregled u prevencijske intervencije poremećaja u ponašanju kod djece osnovnoškolske dobi. lako je to područje prevencije najmanje znanstveno istraženo, stručnjaci se slažu kako bi se prevencija trebala provoditi upravo od početnih razreda osnovne škole. Poremećaji u ponašanju definiraju se kao devijantna ponašanja i postupci koji odstupaju od očekivanog ponašanja karakterističnog za neku socijalnu skupinu. Ono što uzrokuje devijaciju kod djeteta jest karakteristična situacija što u samom djetetu (psihofiziološke odlike, temperament, narav), što izvan njega (obiteljski problemi, škola, vršnjaci, zajednica). Takve čimbenike koji djeluju kao ,, okidači“ za poremećaje u ponašanju nazivamo rizičnim čimbenicima. Postoje i one pozitivne stvari koje sprječavaju razvoj poremećaja, ali i produbljivanje postojećih stanja, a nazivaju se zaštitnim čimbenicima. Budući da se i jedni i drugi čimbenici nalaze u okolini djeteta, bitno je da i prevencija, odnosno sprječavanje neželjenih devijacija i njihovih negativnih posljedica, provodi u svim sferama djetetova života —u obitelji, školi, zajednici. Nakon teorijskog pregleda definiranja poremećaja u ponašanju, rizičnih i zaštitnih čimbenika te prevencije, daje se uvid u razne modele prevencije. Poseban naglasak stavlja se na razne prevencijske intervencije i primjere programa, kako u svijetu, tako i u Republici Hrvatskoj. Također se izdvaja i važnost evaluacije preventivnih intervencija kao i praćenje djece koja su prošla kroz programe u budućnosti.
Sažetak (engleski) The paper provides an overvieM’ ofpreventive interventions of behavioral problems in primary schools in a sustainable and concise manner. Although it has been the least scientifically researched in the area ofprevention, experts agree that prevention shoidd be implemented right from the initial grades of primary school. Behavioral problems are defined as deviant behaviors and actions that deviate fi'om the expected behaviors characteristic of a social group. What cause deviation in a child is a characteristic situation that is found in the child (psycho physiological traits, temperament, nature), or in which is beyond him (family problems, school, peers, community). These factors that act as "triggers" for behavioral problems are called risk factors. There are also some positive things that prevent the development of the disorder, but also profound of pre-existing situations, which are called protective factors. As both factors are located in the environment of the child, it is important that prevention, or the suppression of unwanted deviations and their negative consequences, is carried out in all spheres of the child's life - in the family, at school, in the community. After a theoretical review, defining behavioral problems, risk and protective factors, and prevention, paper gives insight into different models of prevention. Special emphasis is placed on various preventive interventions and examples of programs, both in the world and in the Republic of Croatia. It also highlights the importance of evaluating preventive interventions as well as monitoring children who have gone through the programs in the future.
Ključne riječi
poremećaji u ponašanju
prevencija
rizični i zaštitni faktori
intervencija
osnovna škola
praćenje
Ključne riječi (engleski)
behavioral problems
prevention
risk and protective factors
intervention
elementary school
monitoring
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:172:899985
Studijski program Naziv: Pedagogija (dvopredmetni) Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) pedagogije (univ. bacc. paed.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2019-09-19 11:48:13