Naslov Kompetencijski pristup u pedagogiji
Naslov (engleski) Competence Approach in Pedagogy
Autor Antonia Čatipović
Mentor Tonća Jukić (mentor)
Član povjerenstva Tonća Jukić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Ines Blažević (član povjerenstva)
Član povjerenstva Sani Kunac (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Splitu Filozofski fakultet Split
Datum i država obrane 2019-09-23, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija Opća pedagogija
Sažetak Živimo u svijetu brzih promjena na svim sferama ljudskog života pa tako i na području obrazovanja. Budući da izazovima suvremenog svijeta može odgovoriti samo kompetentan pojedinac, ne čudi činjenica kako pojam kompetencija i kompetentnosti postaje ključan na tržišnom, ali i na obrazovnom planu. Ideal odličnog učenika više nije što uspješnije reproduciranje nastavnikova znanja, već što uspješnija prilagodba brzim promjenama. Navedeno za posljedicu ima zaokret obrazovnih politika. Prema tome, znanje, konkurentnost i uspjeh postaju strateške smjernice obrazovne politike Republike Hrvatske. Rad se ponajprije fokusira na pluralizam definiranja kompetencija, cilj je prikazati njihovu implementaciju u kurikul te zaokret europskih obrazovnih politika, a time i hrvatske, prema ishodima učenja. Naglasak više nije na procesu učenja, već na njegovim rezultatima. Upravo zbog te činjenice, kurikulskom se pristupu, između ostalog, zamjera pretjerana ekonomiziranost. O navedenom te ostalim nedostatcima kompetencijskom pristupa, kao i o mogućem putu pomirenja pristaša i protivnika kompetencijskog pristupa u obrazovanju,riječ je u posljednjem dijelu rada. Zaključak je da treba iskoristiti prednosti kompetencijskog pristupa u što većoj mjeri, dok one negativne strane treba prevladati širokim definiranjem pojma kompetencija kao što je holistički pristup kompetencijama.
Sažetak (engleski) We live in a world full of fast changes in all of the spheres of human life, including the area of education. Being that the challenges of modern world can only be answered by a competent individual, the fact that terns such as competencies and competence become crucial at market and educational plan strikes as no surprise. The ideal of an excellent student is no longer to reproduce the teacher’s knowledge as successfully as possible, but to adapt to the rapid changes as successfully as possible. This statement has the consequence of a twist in educational policies. Accordingly, knowledge, competitiveness, success and competitiveness become strategic guidelines of the educational policy of the Republic of Croatia. The paper first focuses on the pluralism of defining competencies, the aim is to show their implementation in the curriculum and the turn of European educational policies, and thus Croatian, towards learning outcomes. The emphasis is no longer on the learning process, but on its results. It is because of this fact that the curriculum approach is, among other things, criticized by over-economised. The above and other shortcomings of the competency approach, as well as the possible path of reconciliation of supporters and opponents of the competence approach in education, will be discussed in the last part. The conclusion is that the benefits of the competency approach should be reaped to the greatest extent possible, while the downside should be overcome by broadly defining the concept of competencies such as a holistic approach to competencies.
Ključne riječi
ishodi učenja
kompetencije
kompetencijski pristup
kurikul
obrazovanje
odgoj
vještine
Ključne riječi (engleski)
learning outcomes
competencies
competency approach
curriculum
education
upbringing
skills
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:172:204590
Studijski program Naziv: Pedagogija (dvopredmetni) Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) pedagogije (univ. bacc. paed.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2019-10-02 15:50:20