Naslov Utjecaj plesnih struktura na antropološki status kod djece
Naslov (engleski) The influence of dance structures on anthropological status in preschool children
Autor Marita Šegvić
Mentor Dodi Malada (mentor)
Član povjerenstva Tea-Tereza Vidović Schreiber (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Dodi Malada (član povjerenstva)
Član povjerenstva Lidija Vlahović (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Splitu Filozofski fakultet (Odsjek za predškolski odgoj) Split
Datum i država obrane 2019-09-18, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija Pedagogija ranog i predškolskog odgoja
Sažetak Sjedilački način života kod djece predškolske dobi proizveo je nedovoljno tjelesnih aktivnosti. Nužno je potrebno više kretanja, izlazaka u prirodu, bavljenja sportom i plesom. U samim početcima, ples je predstavljao dio rituala zajednice, iskazivanja osjećaja u najširem smislu. Ples je koristan za djecu predškolske i mlađe školske dobi jer se kroz plesne aktivnosti potiče usvajanje zdravih navika kao što su pravilna prehrana, održavanje higijene tijela i dr. Kroz ples se potiče razvoj socijalnih vještina i psihičkog zdravlja djece jer se mogu realizirati sadržaji i aktivnosti koje se u stvarnosti ne mogu provesti. Utječe na intelektualni razvoj jer dijete nadopunjava praznine u svom znanju te potiče mišljenje i stvara virtualne predodžbe. Djeca predškolske dobi brzo savladavaju nova motorička gibanja, spontano se izražavaju kroz plesne pokrete, gipki su, vole nove motoričke izazove i igru. Odgojitelj bira programske sadržaje i prilagođava ih mogućnostima djece. Mnogi problemi današnje djece i mladeži, kao što su pretilost, poremećaji ponašanja i učenja, agresivnost i pomanjkanje empatije mogli bi smanjiti uključivanje u kvalitetne odgojne plesne programe već od najranije dobi. Smisao za ritam se ne uči, nego je djeci urođen. Plan i program tjelesne i zdravstvene kulture za djecu predškolske dobi treba utjecati na razvoj i transformaciju antropološkog statusa djeteta, a sadržaji bi se trebali temeljiti na zadovoljavanju djetetove potrebe za kretanjem. Uloga odgajatelja u planiranju je od velike važnosti, a dobro i kvalitetno planiranje i programiranje jedan je od temelja za realizaciju cilja i programa tjelesne i zdravstvene kulture.
Sažetak (engleski) The sedentary lifestyle of preschool children has produced insufficient physical activity. More movement, going out in nature, playing sports and dancing are urgently needed. From the very beginning, dance was part of a community ritual, expressing feelings in the broadest sense. Dance is useful for children of preschool and younger school age because it encourages the adoption of healthy habits such as proper nutrition, maintaining body hygiene, etc. Through dance, the development of social skills and mental health of children is promoted, as contents and activities can be realized. cannot be implemented in reality. It affects intellectual development because the child fills in the gaps in their knowledge and stimulates thinking and creates virtual perceptions. Preschoolers quickly master new motor movements, express themselves spontaneously through dance movements, are flexible, love new motor challenges and play. The educator selects the program contents and adjusts them to the possibilities of the children. Many problems of today's children and young people, such as obesity, behavioral and learning disorders, aggression and lack of empathy, could reduce inclusion in quality dance education programs from an early age. The sense of rhythm is not taught, but is innate to children. The curriculum of physical and health education for preschool children should influence the development and transformation of the anthropological status of the child, and the contents should be based on satisfying the child's need for movement. The role of the educator in planning is of great importance, and good and quality planning and programming is one of the foundations for the realization of the goal and programs of physical and health culture.
Ključne riječi
ples
plesne strukture
antropološki status
umjetnost
glazba
pokret
ritam
kreativnost
Ključne riječi (engleski)
dance
dance structures
anthropological status
art
music
movement
rhythm
creativity
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:172:685140
Studijski program Naziv: Rani i predškolski odgoj i obrazovanje Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistra /magistar ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja (mag.praesc.educ)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2019-10-17 09:14:53