Sažetak | Svaki čovjek i svako dijete, s teškoćama ili bez njih, međusobno se razlikuje po sposobnostima, vještinama, znanju, ponašanju, ličnosti i osobnim preferencijama te svatko od njih ima svoje „osobne potrebe”. Valja naglasiti kako sve posebne potrebe djece nisu uzrokovane teškoćama u razvoju, stoga kada govorimo o učenicima s posebnim odgojno- obrazovnim potrebama, govorimo o učenicima s teškoćama, ali i o darovitim učenicima.
Učenici s teškoćama u razvoju oni su učenici čije sposobnosti u međudjelovanju s čimbenicima iz okoline ograničavaju njihovo puno, učinkovito i ravnopravno sudjelovanje u odgojno-obrazovnom procesu s ostalim učenicima, a proizlaze iz: tjelesnih, mentalnih, intelektualnih, osjetilnih oštećenja i poremećaja funkcija te kombinacije više vrsta prethodno navedenih stanja.
Ovim se istraživanjem nastojalo utvrditi utječu li osobni podatci studenata učiteljskih studija poput osobnoga iskustva i godine studija na procjenu osobne kompetencije, na motiviranost za daljnje stjecanje istih ili na potrebu za mijenjanjem sadržaja studijskoga programa. Konačan uzorak ispitanika koji su sudjelovali u istraživanju čine 304 studenata svih godina Učiteljskoga fakulteta u Rijeci, Učiteljskoga studija u Splitu te Učiteljskoga fakulteta Sveučilišta u Zagrebu.
Rezultati istraživanja ukazuju da postojanje osobnoga iskustva s djecom s TUR-om utječe na procjenu osobne kompetencije za poučavanje istih te da su studenti svih godina studija podjednako motivirani za poučavanje učenika s TUR-om i za stjecanje dodatnih kompetencija. Također, vrlo važan rezultat čini podatak koji govori da je 84,64 % ispitanika odgovorilo da u potpunosti smatraju kako je tijekom studija potrebni uvesti vježbe iz kolegija čiji su predmet poučavanja djeca s TUR-om što dovodi do zaključka da isti postotak ispitanika osjeća potrebu za mijenjanjem sadržaja studijskoga programa.
Prednosti i implikacije provedenoga istraživanja i ovoga rada jesu razvoj svjesnosti o potrebi educiranja budućih učitelja za poučavanje učenika s TUR-om. |
Sažetak (engleski) | Every person and every child, whether they have certain disabilities or not, are different by their abilities, skills, knowledge, behaviour, personality and personal preferences, and each one of them has their own “personal needs”. It is important to state that not all children’s special needs are caused by their developmental disabilities, so when speaking of pupils with special educational needs, we speak of pupils with disabilities, but also of gifted ones.
Pupils with developmental disabilities are those whose abilities, in interaction with environmental factors, limit their full, efficient and equal participation in the educational process with other pupils. These limitations derive from: physical, mental, intellectual, sensory damages, function disorders and combinations of several of the aforementioned states.
This research was focused on identifying whether personal experience and study year of students of Teacher Education affect their sense of personal competence, motivation for further improvement, or the need to change the content of the study program. The final sample of participants who enrolled in the research amounts to 304 students of all study years at the Faculty of Teacher Education in Rijeka, Teacher Education Study in Split and the Faculty of Teacher Education in Zagreb.
The results of this research show that personal experience with children with DD affects the sense of personal competence for teaching them, and that students of all study years are equally motivated for teaching pupils with DD and for further improvement. Also, another very important result shows that 84,64 % of participants completely agree that it is essential to introduce practical segments to classes which deal with teaching children with DD. This leads to the conclusion that the same percentage of participants feel the need to change the content of the study program.
The main advantage and implication of this research and this study is the development of consciousness about the need of educating future teachers for teaching children with DD. |