Naslov Kvaliteta života gluhih i gluhoslijepih osoba u gradu Splitu
Autor Antonia Popić
Mentor Zorana Šuljug Vučica (mentor)
Član povjerenstva Sanja Stanić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Zorana Šuljug Vučica (član povjerenstva)
Član povjerenstva Marija Lončar (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Splitu Filozofski fakultet (Odsjek za sociologiju) Split
Datum i država obrane 2015-09-24, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Sociologija Sociološka metodologija
Sažetak Kvaliteta života određena je posrednim i neposrednim međusobnim odnosima u društvu, zajednici, politici, proizvodnji, kulturi, odgoju, obrazovanju i vrstama podrške koje osobama stoje na raspolaganju. Različita društva različito su se odnosila prema osobama s poteškoćama pa i prema osobama s oštećenim sluhom i vidom, od potpuno nehumanog odnosa i stigmatizacije, ignoriranja i pasivnog stava, do integracije i jednakih mogućnosti. U novije vrijeme, brojne promjene u suvremenom društvu i nove spoznaje o sposobnostima osoba s poteškoćama utjecale su na promjenu stavova i stvaranja novih uvjeta za poboljšanje njihova položaja u društvu. U radu su prikazani rezultati provedenog istraživanja na uzorku od 296 ispitanika/-ica koje je za cilj imalo ispitati mišljenja građana Splita o kvaliteti života gluhih i gluhoslijepih osoba, njihovom društvenom položaju, obrazovnim šansama i mogućnostima pristupa tržištu rada. Rezultati pokazuju da tek mali broj ispitanika/-ca poznaje gluhu ili gluhoslijepu osobu što ukazuje na njihovu socijalnu izolaciju kao jednu od poteškoća s kojima se susreću. No, istraživanje je ukazalo na povoljne stavove prema gluhim i gluhoslijepim osobama, njihovim mogućnostima i sposobnostima, kao i učincima integracije na njihov razvoj te uključivanju znakovnog jezika i prevoditelja znakovnog jezika/intervenora u redovan obrazovni sustav. S druge strane, ispitanici/-ice su redovni sustav obrazovanja procijenilli neadekvatnim za gluhe i gluhoslijepe osobe što ukazuje na potrebu osiguravanja svih preduvjeta bez kojih uspješnost obrazovne inkluzije nije moguća.
Sažetak (engleski) Quality of life is determined by the direct and indirect relations in society, community, politics, production, culture, upbringing, education and the types of support that are available to the people. Different societies had different attitude towards people with disabilities and even to persons with hearing and visual impairment, from a completely inhumane treatment and stigma, ignorance and passive attitude to integration and equal opportunities. In recent years, numerous changes in modern society and the emerging understanding of the abilities of people with disabilities had an impact on changing attitudes and creating new conditions for improving their status in society.
The paper presents the results of the study on a sample of 296 respondents which was aimed to examine the opinions of the citizens of Split on the quality of life of deaf and deafblind people, their social status, educational opportunities and opportunities of access to the labor market. The results shows that only a small number of respondents know deaf or deafblind person which indicate their social isolation as one of the difficulties they encounter. But, the survey showed favorable attitudes towards deaf and deafblind people, their abilities and skills, as well as the effects of integration on their development and the inclusion of sign language and sign language interpreter/intervenor in regular education system. On the other hand, the respondents evaluated regular educational system inadequate for the deaf and deafblind people pointing to the need to ensure all preconditions without which the success of educational inclusion is not possible.
Ključne riječi
kvaliteta života
gluhe osobe
gluhoslijepe osobe
društveni položaj
obrazovne šanse
pristup tržištu rada
integracija
Ključne riječi (engleski)
quality of life
deaf people
deafblind people
social status
educational opportunities
access to the labor market
integration
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:172:241759
Studijski program Naziv: Sociologija Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) sociologije (univ.bacc.sveučilišni prvostupnik(baccalaureus)sociologije)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2016-05-03 14:53:50