Naslov STUDENTSKI STAVOVI O DJECI S PROBLEMIMA U PONAŠANJU
Autor Doroteja Krivić
Mentor Maja Ljubetić (mentor)
Član povjerenstva Morana Koludrović (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Maja Ljubetić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Toni Maglica (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Splitu Filozofski fakultet Split
Datum i država obrane 2020-09-21, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija
Sažetak U ovom su istraţivanju ispitivani stavovi studenata Filozofskog fakulteta u Splitu prema djeci s problemima u ponašanju te razina stigmatizacije takvih ponašanja meĎu budućim nastavnicima, uzimajući u obzirom njihove individualne karakteristike, kao što su: spol, dob, studijska godina, studijski smjer, njihova iskustva s osobama s problemima u ponašanju te vlastita uključenost u rizična ponašanja. Istraţivanje je provedeno elektroničkim putem na uzorku od 102 ispitanika. Anketni upitnik koji je korišten za potrebe istraţivanja sastavljen je od nekoliko različitih skala. Istraţivanjem nije potvrĎena povezanost prethodnih iskustava viktimizacije i osobnih iskustava s rizičnim ponašanjima sa stavovima prema djeci s problemima u ponašanju, iako postoji povezanost iskustava s rizičnim ponašanjima i stavova prema takvim ponašanjima. Studenti koji su imali izraţenija osobna iskustva s rizičnim ponašanjima smatraju da rizična ponašanja, kao što su redovito ispijanje alkohola, pušenje cigareta i marihuane, sitne kraĎe i fizički sukobi, nisu toliko pogrešna. Rezultati pokazuju da su muškarci te stariji ispitanici malo manje tolerantni prema djeci s problemima u ponašanju i više skloni stigmatiziranju takve djece nego ţene i mlaĎi ispitanici. MeĎutim, razlike u stavovima meĎu studentima s obzirom na dob i spol nisu statistički značajne pa se ta hipoteza moţe odbaciti. Rezultati istraţivanja potvrdili su hipotezu da studenti Pedagogije, Predškolskog odgoja i Učiteljskog studija pokazuju više tolerancije prema djeci s problemima u ponašanju i manje stigmatiziraju takvu djecu nego studenti ostalih studijskih smjerova.
Sažetak (engleski) Attitudes of students of the Faculty of Humanities and Social Sciences in Split towards children with behavioral problems and the level of stigmatization of such behaviors among future teachers were examined, considering their individual charascteristic, such as: gender, age, year of study, field of study, their experiences with behavioral problems and their own involvement in risky behaviors. The research was conducted electronically on a sample of 102 respondents. The survey questionnaire used for the purposes of the research is composed of several different scales. The research did not confirm the connection between previous experiences of victimization and personal experiences with risky behaviors with attitudes towards children with behavioral problems. Although, there is a connection between personal experiences with risky behaviors and attitudes towards such behaviors. Students who have had more intense personal experiences with risky behaviors, feel that behaviors, such as drinking alcohol regularly, smoking cigarettes and marijuana, small theft and physical conflict, are not so wrong. The results show that men and older respondents are slightly less tolerant and more likely to stigmatize such children, than women and younger respondents. However, differences in attitudes among students considering age and gender are not statistically significant, so that hypothesis can be discard. The results of the research confirmed the hypothesis that students of Pedagogy, Preschool Education and Teacher Education show more tolerance towards children with behavioral problems and less stigmatize those children, than students of other study fields.
Ključne riječi
stavovi
stigma
djeca s problemima u ponašanju
studenti Filozofskog fakulteta u Splitu.
Ključne riječi (engleski)
attitudes
stigma
children with behavioral problems
the students of the Faculty of Humanities and Social Sciences in Split
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:172:525059
Studijski program Naziv: Pedagogija (dvopredmetni) Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra pedagogije (univ. bacc. paed.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2020-09-24 10:28:35