Naslov Stavovi studenata prema učenju na daljinu
Naslov (engleski) Students' attitudes towards distance learning
Autor Tea Jurić
Mentor Ina Reić Ercegovac (mentor)
Član povjerenstva Morana Koludrović (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Ina Reić Ercegovac (član povjerenstva)
Član povjerenstva Bruno Barać (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Splitu Filozofski fakultet (Odsjek za učiteljski studij) Split
Datum i država obrane 2021-09-24, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Psihologija
Sažetak Zbog pandemije virusa COVID-19 u Hrvatskoj prelazak s tradicionalne nastave u učionici na nastavu na daljinu u svim osnovnim i srednjim školama kao i u visokom obrazovanju započeo je odlukom Vlade RH donesene 13. ožujka 2020. Cilj ovoga istraživanja bio je ispitati stavove studenata prema učenju na daljinu. U istraživanju je sudjelovalo 155 studenata većinom sa Sveučilišta u Splitu. Za potrebe istraživanja sastavljen je upitnik koji se sastojao od 4 dijela: upitnik općih podataka, upitnik o poteškoćama i prednostima učenja na daljinu, skala percepirane akademske kontrole te upitnik o stavovima prema učenju na daljinu. Rezultati istraživanja pokazali su da je najviše ispitanika odabralo pad pažnje i interesa tijekom nastave, manjak motivacije te lošu internetsku vezu kao teškoću u učenju na daljinu. Kao prednosti učenja na daljinu, ispitanici su najviše odabrali više slobodnog vremena, smanjenje životnih troškova kao što su svakodnevno putovanje do fakulteta, smještaj, hrana i slično te veću mogućnost samoorganizacije, odnosno slobodnog biranja vremena za rad na nastavnim zadatcima. Rezultati pokazuju kako studenti imaju načelno negativan stav prema učenju na daljinu u usporedbi s tradicionalnom nastavom. Istraživanjem se pokazalo da su neki stavovi prema učenju na daljinu povezani s percipiranom akademskom kontrolom dok u većini stavova povezanost nije utvrđena.
Sažetak (engleski) Due to the COVID-19 virus pandemic in Croatia, the transition from traditional classroom teaching to distance learning in all primary and secondary schools as well as in higher education began with the decision of the Government of the Republic of Croatia adopted on 13 March 2020. The aim of this research was to examine students' attitudes towards distance learning. 155 students, mostly from the University of Split, participated in the research. For the purposes of the research, a questionnaire was compiled, which consisted of 4 parts: general data questionnaire, questionnaire on difficulties and advantages of distance learning, scale of perceived academic control and questionnaire on attitudes towards distance learning. The results of the research showed that most respondents chose a decline in attention and interest during classes, lack of motivation and poor internet connection as a difficulty in distance learning. As the advantages of distance learning, the respondents chose more free time, reduced living costs such as daily travel to college, accommodation, food, etc. and a greater possibility of self-organization, or free choice of time to work on teaching tasks. The results show that students have a generally negative attitude towards distance learning compared to traditional teaching. Research has shown that some attitudes towards distance learning are related to perceived academic control, while in most attitudes the connection has not been established.
Ključne riječi
učenje na daljinu
online učenje
stavovi studenata
percipirana akademska kontrola
Ključne riječi (engleski)
distance learning
online learning
student attitudes
perceived academic control
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:172:033177
Studijski program Naziv: Učiteljski studij Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: integrirani preddiplomski i diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra primarnog obrazovanja (mag. prim. educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2021-09-30 09:26:46