Naslov Poticajno okruženje Montessori dječje kuće
Naslov (engleski) Encouraging Environment of Montessori Children's House
Autor Lea Gabrilo
Mentor Branimir Mendeš (mentor)
Član povjerenstva Ivana Visković (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Branimir Mendeš (član povjerenstva)
Član povjerenstva Iskra Tomić Kaselj (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Splitu Filozofski fakultet Split
Datum i država obrane 2022-07-07, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija
Sažetak Cilj ovog završnog rada jest približiti život i rad Marije Montessori, njezinu
pedagogiju i ideje te važnost utjecaja pripremljene okoline na djetetov razvoj. Na početku
rada opisan je život Marije i proces rađanja pedagoške metode. Prikazane su sve pretpostavke
i načela pedagogije koje ujedno objašnjavaju njezine ciljeve, pogled i pristup djetetu. Dijete
se nalazi u središtu te je potrebno pristupati mu s poštovanjem i gledati ga kao ravnopravnog
sudionika vlastitog odgoja. Ono teži k osamostaljenju stoga se veliki značaj pridaje
samostalnosti djeteta i potrebi omogućavanja slobode kako bi ono preuzelo inicijativu i
ostvario napredak u samoodgoju. U radu s djecom treba se voditi temeljnim načelom
„Pomozi mi da to učinim sam“ i pustiti dijete da svoju ličnost oblikuje samostalno. Poticajna
pripremljena okolina koja je prilagođena uzrastu, mogućnostima, potrebama i interesima
djeteta uveliko pridonosi razvoju kvalitetnih sposobnosti i vještina. Također, pridonosi
tjelesnom, socijalnom i spoznajnom razvoju. Sastoji se od posebno napravljenih materijala te
prostora koji omogućava djetetu slobodu kretanja. Montessori materijal omogućuje da svojim
rukama dijete iskustveno spoznaje i doživljava svijet oko sebe. Podijeljeni su na materijal za
vježbe praktičnog života, materijal za jezik, materijal za osjetila, materijal za matematiku te
materijal za svemirski odgoj. Montessori prostor adekvatnim sadržajima potiče kod djeteta
radoznalost, znatiželju i interes za učenjem. Predstavlja sredstvo putem kojeg ono
unaprjeđuje vlastite procesa razvoja. Pripremljenu okolinu treba osigurati odgajatelj koji
treba promatrati dijete, ali sa sigurne udaljenosti. Ne smije se miješati u njegovo učenje i
treba izbjegavati direktnu podršku jer svaka pomoć ukoliko je dijete ne traži za njega je
bespotrebna.
Sažetak (engleski) The aim of this final work is to describe closer the life and work of Maria Montessori,
her pedagogy and ideas, and the importance of the impact of prepared environment on child's
development. At the beginning, the life of Mary and the process of bringing the pedagogical
method to life are described. All assumptions and principles of pedagogy are presented,
which also explain its goals, view and approach to the child. The child is at the center and
needs to be approached with respect and seen as an equal participant in their own upbringing.
It strives for independence, so great importance is attached to the child's independence and
the need to provide freedom in order for him to take the initiative and make progress in selfeducation. Working with children should be guided by the basic principle of "Help me to do
it myself" and let the children shape their personality independently. A prepared environment
that is stimulative that is adapted to the age, abilities, needs and interests of the child greatly
contributes to the development of quality abilities and skills. It also contributes to physical,
social and cognitive development. It consists of specially made materials and a space that
allows the child freedom of movement. Montessori material allows the child to experience
and experience the world around them with their own hands. They are divided into material
for practical life exercises, material for language, material for the senses, material for
mathematics and material for space education. Montessori space with adequate content
stimulates the child's curiosity, curiosity and interest in learning. It is a means by which it
improves its own development processes. The prepared environment should be provided by
an educator who should observe the child, but from a safe distance. Direct support should not
be interfered with and direct support should be avoided because any help if the child does not
ask for it is unnecessary.
Ključne riječi
Maria Montessori
Montessori načela
dijete
pripremljena okolina
Montessori odgajatelj
Ključne riječi (engleski)
Maria Montessori
Montessori principles
child
prepared environment
Montessori educator
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:172:561336
Studijski program Naziv: Rani i predškolski odgoj i obrazovanje Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a prvostupnik/ prvostupnica (baccalaureus/ baccalaurea) ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja (univ. bacc. praesc. educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2022-07-13 08:14:50