Naslov Suradnja roditelja i odgajatelja - dobrobit djece
Naslov (engleski) Collaboration of Parents and Preschool Teachers - Welfare of the Children
Autor Katarina Burić
Mentor Ivana Visković (mentor)
Član povjerenstva Branimir Mendeš (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Ivana Visković (član povjerenstva)
Član povjerenstva Iskra Tomić Kaselj (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Splitu Filozofski fakultet Split
Datum i država obrane 2023-07-03, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija
Sažetak U suvremenoj pedagogiji sve se više ističe važnost suradnje odgojno-obrazovnih ustanova i obitelji djece, ali i njegova zahtjevnost. Uočen je pozitivan utjecaj kvalitetne suradnje ta dva djetetova temeljna konteksta u kojima boravi. Posljedice su pozitivne kako za dijete, tako i za obitelj te odgojno-obrazovnu zajednicu, a samim time i društvo u cjelini. Zbog sve veće istraženosti ovoga područja dolazi do korištenja više i novih termina. Tako se za kvalitetnu suradnju koristi pojam partnerstva, odnosno ono predstavlja najviši oblik suradnje. Sama suradnja predstavlja površan odnos gdje su sudionici često u hijerarhijskom poretku (najčešće su odgajatelji dominantni za razliku od roditelja). U suradnji je često prisutna jednosmjerna komunikacija pa ne može doći do zajedničkih donošenja odluka, dogovaranja i sl. Partnerstvo je dublje, za njegovo ostvarivanje potrebna je dvosmjerna, otvorena i iskrena komunikacija, ali je isto tako važno slušanje druge osobe, poštivanje i uvažavanje njezinoga mišljenja te razumijevanje. Važno je težiti partnerstvu obitelji i odgojno-obrazovne ustanove jer su to okruženja gdje dijete provodi najviše vremena i osobe koje su u njima trebale bi stoga dobro poznavati dijete. Razmjenjujući iskustva o djetetu iz obiteljskoga doma i odgojno-obrazovne skupine, i odgajatelji i roditelji mogu dobiti širu sliku o djetetu te razgovarati o optimalnom odgojnom procesu za njega. Postavljajući iste ciljeve (odnosno jedan dugoročni cilj) i djelujući dosljedno, poznajući djetetove specifične potrebe i interese, dijete ima priliku za optimalan razvoj i ostvarivanje svojih dobrobiti.
Sažetak (engleski) In contemporary pedagogy the importance of collaboration of educational institutions and families of children, but also its demandigness, is getting more emphasized. The positive impact of quality cooperation between these two main contexts of child in which he resides is being noticed. The consenquences are positive, both for the child as well as the family and the educational community, and thus for the society as a whole. Due to increasing research there are more and new terms in use in this area of education. Thus, the term partnership is used for quality cooperation, apropos it reprepresents the highest form of cooperation. Cooperation alone represents superficial relation where the participants are in hierarchical order (most common is that the educators are dominant ones, unlike the parents). In collaboration one-way communication is often present so joint decision making, agreements etc. cannot be done. Partnership is deeper, for its realization there is necessary to be two-way, open and honest communication, but listening to the other person, respect of others opinion and understanding are also significant. Iti s importatnt to strive for partnership of family and educational institution because these are surroundings where child spends most of the time and people that are in them should, therefore, know best their child. Sharing experiences about the child from family home and educational institutions, both educators and parents can get bigger picture of a child and talk about optimal educational process for it. By setting the same goals (one long term goal) and acting consistently, knowing childs specific needs and interests, child has the opportunity for optimal development and realization of its benefits.
Ključne riječi
ishodi suradnje
obitelji
odgojno-obrazovna ustanova
partnerstvo
Ključne riječi (engleski)
collaboration outcomes
educational institution
families
partnership
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:172:582079
Studijski program Naziv: Rani i predškolski odgoj i obrazovanje Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) ranog i preškolskog odgoja (univ. bacc. praesc. educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2023-07-13 10:04:44