Naslov Osnovna škola kao mjesto vršnjačkih sukoba
Naslov (engleski) Primary School as a Place of Conflicts Among Peers
Autor Leon Jelača
Mentor Sanja Stanić (mentor)
Član povjerenstva Šime Pilić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Sanja Stanić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Ivanka Buzov (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Splitu Filozofski fakultet (Odsjek za sociologiju) Split
Datum i država obrane 2016-09-20, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Sociologija Posebne sociologije
Sažetak 106
Sažetak
U okviru ovoga rada analizirali smo društveni fenomen vršnjačkih sukoba u
osnovnoškolskom okruženju, na temelju stručnih i novinskih članaka. Dobno-spolna analiza
vršnjačkih sukoba povezuje subjektivni strah od škole i razinu samopoštovanja učenika s
njihovim demografskim karakteristikama i izloženošću vršnjačkim sukobima, a zatim, ističe i
odnos između demografskih karakteristika i reakcija prilikom svjedočenja vršnjačkim
sukobima. Analiza obiteljskih čimbenika vršnjačkih sukoba, kao što sam naziv govori,
proučava karakteristike učenikovih unutarobiteljskih odnosa koje su uskoj korelaciji s
pojavom problematičnih oblika ponašanja u školskom okruženju, a zajedno s tim, uspoređuje
percepcije učenika i njihovih roditelja naspram fenomena vršnjačkih sukoba.
Analiza mogućnosti rješavanja i prevencije vršnjačkih sukoba, na samom početku,
istražuje spremnost učenika-žrtava na traženje pomoći drugih osoba, zatim se nastavlja
elaboriranjem stavova školskih nastavnika o vršnjačkim sukobima, te naposlijetku ukazuje na
potrebu kvalitetnije suradnje škole, nastavnika i učenikovih roditelja u svrhu prevencije
vršnjačkih sukoba. Posljednji dio rada odnosi se na analizu sadržaja devet novinskih članaka,
koji iznose slučajeve vršnjačkih sukoba u osnovnim školama u Hrvatskoj. Analiza sadržaja
provedena je metodološkim aparatom koji uključuje deset varijabli, u cilju kontekstualizacije
samog fenomena vršnjačkih sukoba, kao i dostupnim mogućnostima njegovog uspješnog
rješavanja.
Sažetak (engleski) In this work we analysed a social phenomenon of peer conflicts in elementary schools,
based on scientific and newspaper articles. A gender-age analysis links students' subjective
fear of school and their personal self-esteem level with their demographic characteristics and
exposure to the peer conflicts, and also, emphasizes the link between students' demographic
characteristics and their reactions towards witnessed peer conflicts. An analysis of family
factors linked to the peer conflicts explores characteristics of students' intra-family relations
which are highly correlated with occurrence of undesirable types of behavior in school
settings, and jointly compares the perceptions of students and their parents about the peer
conflict phenomenon.
An analysis of peer conflict resolving and prevention possibilities begins with
exploring of victim's readiness to request help from some other persons, then continues with
presenting teacher's attitudes about peer conflicts and, finally, points to the need of better
cooperation between school, teachers and parents, in the aim of peer conflict prevention.
Finally, we present a content analysis of nine newspaper articles based on cases of peer
conflicts in croatian elementary schools. Content analysis includes a methodological system
with ten variables in the aim of contextualization of the peer conflict phenomenon and
possibilities of its best resolving.
Key words: elementary school; peer conflicts; students,
Ključne riječi
osnovna škola
vršnjački sukobi
učenici
roditelji
nastavnici i školske službe
rješavanje i prevencija vršnjačkih sukoba.
Ključne riječi (engleski)
elementary school
peer conflicts
students
parents
teachers and school services
peer conflict resolving and prevention.
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:172:952561
Studijski program Naziv: Sociologija Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra sociologije (mag.soc.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2016-09-26 07:37:25