Naslov USVAJANJE PRAVILA PRUŽANJA PRVE POMOĆI U RAZREDNOJ NASTAVI
Autor Ena Šurija
Mentor Vesna Kostović Vranješ (mentor)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Splitu Filozofski fakultet (Odsjek za učiteljski studij) Split
Datum i država obrane 2023, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana INTERDISCIPLINARNA PODRUČJA ZNANOSTI Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
Sažetak Poučavanje oživljavanja u osnovnim školama ima niz pozitivnih aspekata. Učenici postaju svjesni važnosti hitne medicinske pomoći i uloge koju mogu imati u spašavanju života, stvaraju se trajne kompetencije i vještine koje mogu nositi sa sobom kroz život, doprinoseći većoj sigurnosti i svijesti o zdravlju. Također, ovakav pristup može povećati samopouzdanje djece i njihovu sposobnost da pravilno reagiraju u stresnim situacijama. Naglasak ovog istraživanja jest na edukaciji djece o osnovama oživljavanja (CPR), što uključuje: siguran pristup unesrećenoj osobi, pravilno otvaranje dišnih puteva te pravilno izvođenje masaže srca i umjetnog disanja. Provedeno istraživanje imalo je za cilj utvrditi utječe li edukacija učenika na temu CPR-a na znanje učenika o istom. U istraživanju je sudjelovalo 96 učenika četvrtih razreda. Za potrebe istraživanja izrađen je anketni upitnik od 8 pitanja, koji je učenicima podijeljen prije i poslije edukacije o osnovama održavanja života.
Edukacija djece o osnovama oživljavanja izgrađuje buduće generacije u kompetentne i samosvjesne pojedince koji su spremni pružiti prvu pomoć u kritičnim situacijama. Kroz stvaranje lanca znanja, ova inicijativa može imati dugoročni pozitivan utjecaj na zajednicu i doprinijeti poboljšanju kvalitete hitne medicinske skrbi. Takve vještine ključne su u hitnim medicinskim situacijama, gdje brza i ispravna intervencija može značajno povećati mogućnosti za preživljavanje. Kroz praktične vježbe, simulacije i interaktivne nastavne metode, djeca uče kako pravilno postupiti i pružiti hitnu medicinsku pomoć dok ne stigne profesionalna medicinska skrb. Još jedan ključni aspekt ovog pristupa jest proširenje znanja na širu zajednicu. Djeca često dijele svoje naučene vještine i znanje s obitelji i prijateljima, čime se stvara lanac širenja informacija. Ovo može doprinijeti boljoj pripremljenosti i većoj reakciji u hitnim situacijama, ne samo među djecom, već i među njihovim bližnjima.
Sažetak (engleski) Teaching resuscitation in elementary schools has several positive aspects. Students become aware of the importance of emergency medical assistance and the role they can play in saving lives. They acquire lasting competencies and skills that they can carry with them throughout life, contributing to greater safety and health awareness. Additionally, this approach can boost children's self-confidence and their ability to respond effectively in stressful situations. The focus of this research is on educating children about the basics of cardiopulmonary resuscitation (CPR), which includes: safe approach to the injured person, proper opening of airways, correct performance of chest compression, and artificial respiration. The conducted research aimed to determine whether educating students about CPR affects their knowledge of the subject. The study involved 96 fourth-grade students. For research purposes, an 8-question survey was created and administered to students before and after education on the fundamentals of life support.
Educating children about the basics of resuscitation builds future generations into competent and self-aware individuals who are ready to provide first aid in critical situations. Through the creation of a knowledge chain, this initiative can have a long-term positive impact on the community and contribute to improving the quality of emergency medical care. Such skills are crucial in emergency medical situations, where rapid and correct intervention can significantly increase survival chances. Through practical exercises, simulations, and interactive teaching methods, children learn how to act correctly and provide emergency medical assistance until professional medical care arrives. Another key aspect of this approach is the expansion of knowledge to the broader community. Children often share their acquired skills and knowledge with family and friends, creating a chain of information dissemination. This can contribute to better preparedness and a stronger response in emergency situations, not only among children but also among those close to them.
Ključne riječi
edukacija
CPR
osnove održavanja života
hitna medicinska skrb
lanac preživljavanja.
Ključne riječi (engleski)
education
CPR
basic life support
emergency medical care
survival chain
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:172:786526
Studijski program Naziv: Učiteljski studij Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: integrirani preddiplomski i diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra primarnog obrazovanja (mag. prim. educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2023-09-28 07:51:55