Naslov Simbolička igra i stvaralaštvo djece
Naslov (engleski) Symbolic Play and Creative Development of Children
Autor Jelena Ljubičić
Mentor Hicela Ivon (mentor)
Član povjerenstva Tea Tereza Vidović Schreiber (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Hicela Ivon (član povjerenstva)
Član povjerenstva Branimir Mendeš (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Splitu Filozofski fakultet (Odsjek za predškolski odgoj) Split
Datum i država obrane 2016-07-11, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija Pedagogija ranog i predškolskog odgoja
Sažetak Cilj je ovog rada bio teoretsko proučavanje simboličke igre, značaj njezinih funkcija na djetetov razvoj, posebice na razvoj njegova stvaralaštva te praćenje i analiziranje simboličke igre djece od 3 do 6 godina u dječjem vrtiću.
U definiranju simboličke igre polazi se od općih odrednica: unutarnje motivacije, fleksibilnosti, povezanosti igre s pozitivnim emocijama, usmjerenosti na proces a ne na rezultat i slično. Novije teorije ističu kompleksnu i raznovrsnu ulogu simboličke igre na cjelokupan razvoj djeteta te vezuju simboličku igru uz kompetenciju, proces eksploracije i stvaralaštvo (Šagud, 2002, 11; prema Singer, 1973; Smilansky, 1968).
Povoljan kontekst za razvoj stvaralačkih potencijala djece i simboličku igru u institucionalnom kontekstu dječjeg vrtića su pozitivna socioemocionalna klima, osjećaj povjerenja i sigurnosti, recipročna interakcija, kongruentnost, interakcije odgajatelja i djece te povoljan odnos između broja djece i odraslih. To su, kako navodi Šagud, tek neki od čimbenika koji određuju igru (Šagud, 2002, 36).
Analize videozapisa dječje simboličke igre s aspekta dječjeg stvaralaštva, koje smo obavili u dječjem vrtiću „Popaj“ u Splitu, a koje obrazlažemo u empirijskom dijelu ovog rada, potvrđuju nalaze i teoretičara i praktičara, o njenom izuzetnom prinosu u cjelovitom razvoju djece.
Sažetak (engleski) The aim of this research was a theoretical study of the symbolic games, the importance of its function in the child's development, especially the development of his work and monitoring and analyzing the symbolic play of children 3-6 years in kindergarten. In defining symbolic game starts from the general guidelines: internal motivation, flexibility, association games with positive emotions, focus on the process rather than the result and the like. Newer theories emphasize the complex and diverse role of symbolic play in the overall development of the child and related symbolic game with competence, the process of exploration and creativity (Šagud, 2002, 11, 12, according to Singer, 1973; Smilansky, 1968). Favorable context for the development of the creative potential of children and symbolic game in the institutional context of the kindergarten have a positive socio-emotional climate, a sense of trust and security, reciprocal interaction, congruence, interaction educators and children and a favorable ratio between the number of children and adults. These are, according to Šagud, only some of the factors that determine the game (Šagud, 2002, p. 36). Analyses of the video children's symbolic play in terms of children's creativity, which we did in kindergarten "Popeye" in Split, which will explain the empirical part of this study confirm the findings and theoreticians and practitioners, on its exceptional yield in the overall development of children.
Ključne riječi
simbolička igra
dječje stvaralaštvo
analiza videozapisa
stimulativno okružje
Ključne riječi (engleski)
symbolic play
children's creativity
analyze videos
stimulating environment
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:172:816191
Studijski program Naziv: Predškolski odgoj Vrsta studija: stručni Stupanj studija: stručni Akademski / stručni naziv: stručni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) predškolskog odgoja (univ.bacc.paed.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2016-09-27 16:03:00