Naslov NUMERIČKI PODATCI U PROBLEMSKIM ZADATCIMA I USPJEŠNOST U RJEŠAVANJU
Autor Nina Brčić
Mentor Irena Mišurac (mentor)
Član povjerenstva Josipa Jurić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Irena Mišurac (član povjerenstva)
Član povjerenstva Suzana Tomaš (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Splitu Filozofski fakultet Split
Datum i država obrane 2024, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana PRIRODNE ZNANOSTI Matematika
Sažetak Ovaj diplomski rad bavi se istraživanjem uspješnosti učenika osnovnih škola u rješavanju tekstualnih matematičkih zadataka s različitim prikazima numeričkih podataka, pri čemu su brojevi prikazani ili brojkom ili brojevnom riječi. Rad je podijeljen na teoretski i empirijski dio.
U teoretskom dijelu rada razrađene su osnovne postavke matematičkog obrazovanja u osnovnoj školi, s naglaskom na važnost razumijevanja tekstualnih zadataka. Također su analizirani različiti faktori koji mogu utjecati na uspješnost učenika u rješavanju ovakvih zadataka, kao što su kognitivni razvoj, jezične sposobnosti, te različite metode poučavanja matematike. Posebna pažnja posvećena je razlici između zadataka gdje su brojevi prikazani brojkom i onih gdje su prikazani brojevnom riječi, te kako ta razlika može utjecati na razumijevanje i rješavanje zadataka.
Empirijski dio rada uključuje istraživanje provedeno među učenicima drugog, trećeg i četvrtog razreda osnovne škole. Uzorak je obuhvatio 211 učenika iz nekoliko osnovnih škola. Učenici su rješavali niz tekstualnih zadataka u kojima su brojevi bili prikazani na dva različita načina. Cilj istraživanja bio je utvrditi postoji li razlika u uspješnosti rješavanja ovisno o načinu prikaza brojeva, kao i ispitati stavove učenika prema ovakvim zadacima.
Rezultati istraživanja pokazali su da, iako postoje minimalne razlike u uspješnosti između zadataka s brojevima prikazanim brojkom i onih prikazanih brojevnom riječi, učenici trećeg i četvrtog razreda ipak pokazuju nešto bolju uspješnost u zadacima gdje su brojevi prikazani brojkom. Istraživanje je također pokazalo da većina učenika ima pozitivan stav prema rješavanju tekstualnih zadataka, što je važan aspekt za njihovu daljnju motivaciju i uspjeh u matematici.
Na kraju rada, iznesene su preporuke za unaprjeđenje metoda poučavanja matematike u osnovnim školama, s ciljem povećanja uspješnosti učenika u rješavanju tekstualnih zadataka, kao i smjernice za daljnja istraživanja na ovu temu.
Sažetak (engleski) This thesis explores the success of elementary school students in solving word problems in mathematics that involve different representations of numerical data, where the numbers are presented either as digits or as number words. The thesis is divided into theoretical and empirical parts. In the theoretical part, the fundamental principles of mathematics education in elementary school are elaborated, with a focus on the importance of understanding word problems. Various factors that may influence students' success in solving such problems are also analyzed, including cognitive development, language skills, and different methods of teaching mathematics. Special attention is given to the difference between tasks where numbers are presented as digits and those where they are presented as number words, and how this difference might affect the comprehension and solving of these problems.
The empirical part of the thesis includes a study conducted among second, third, and fourth-grade elementary school students. The sample included 211 students from several elementary schools. The students solved a series of word problems in which the numbers were presented in two different ways. The aim of the study was to determine whether there is a difference in the success of solving problems depending on the representation of the numbers and to examine students' attitudes towards such tasks.
The results of the research showed that, although there are minimal differences in success between tasks with numbers presented as digits and those presented as number words, third and fourth-grade students still demonstrate slightly better success in tasks where the numbers are presented as digits. The study also revealed that most students have a positive attitude towards solving word problems, which is an important aspect of their further motivation and success in mathematics.
At the end of the thesis, recommendations are made for improving the methods of teaching mathematics in elementary schools, with the aim of increasing students' success in solving word problems, as well as guidelines for further research on this topic.
Ključne riječi
matematičko obrazovanje
tekstualni zadaci
numerički prikaz
osnovna škola
empirijsko istraživanje
Ključne riječi (engleski)
mathematics education
word problems
numerical representation
elementary school
empirical research
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:172:617183
Studijski program Naziv: Učiteljski studij Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: integrirani preddiplomski i diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra primarnog obrazovanja (mag. prim. educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2024-09-17 11:05:53