Naslov Utjecaj vršnjačkog nasilja na samopoimanje kod studenata
Autor Sara Burazin
Mentor Katija Kalebić Jakupčević (mentor)
Mentor Bruno Barać (komentor)
Član povjerenstva Katija Kalebić Jakupčević (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Bruno Barać (član povjerenstva)
Član povjerenstva Suzana Tomaš (član povjerenstva)
Član povjerenstva Lada Maleš (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Splitu Filozofski fakultet Split
Datum i država obrane 2024, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Psihologija
Sažetak Vršnjačko nasilje predstavlja čest oblik agresivnog ponašanja među djecom i mladima. Ono može značajno utjecati na mentalno zdravlje žrtava. Samopoimanje, koje se odnosi na način na koji pojedinac percipira svoje sposobnosti i vrijednosti, igra ključnu ulogu u oblikovanju ponašanja, emocija i međuljudskih odnosa, a često je narušeno kod osoba koje su doživjele nasilje.
Istraživanje provedeno u ovom radu analizira utjecaj vršnjačkog nasilja na samopoimanje studenata. Korišten je anketni upitnik distribuiran na uzorku od 231 studenta različitih fakulteta. Uzorak obuhvaća studente koji su doživjeli različite oblike vršnjačkog nasilja, kao i one koji nisu bili izloženi nasilju. Analiza podataka provedena je putem statističkih metoda, uključujući t-test i ANOVA, kako bi se procijenila razlika u razinama samopoimanja između različitih grupa.
Rezultati istraživanja ukazuju na značajnu razliku u razini samopoimanja između studenata koji su bili žrtve nasilja i onih koji nisu. Studenti izloženi nasilju, posebno fizičkom, imali su niže prosječne razine samopoimanja utjecaja. Visoka standardna devijacija među žrtvama psihičkog nasilja ukazuje na različite individualne reakcije na ovaj oblik nasilja, što otežava njegovo potpuno razumijevanje.
Spol se nije pokazao kao značajan faktor u oblikovanju samopoimanja među žrtvama vršnjačkog nasilja, što je dovelo do odbacivanja druge hipoteze. Istraživanje je pokazalo da je većina ispitanika ženskog spola, dok je broj muških ispitanika bio značajno manji, što može predstavljati ograničenje u analizi rezultata.
Istraživanje naglašava važnost ranog prepoznavanja i intervencija u slučajevima vršnjačkog nasilja kako bi se umanjile njegove negativne posljedice na samopoimanje i psihološko zdravlje mladih. Rezultati pružaju osnovu za daljnja istraživanja i razvoj strategija za smanjenje utjecaja vršnjačkog nasilja.
Sažetak (engleski) Peer violence represents a common form of aggressive behavior among children and adolescents. It can significantly impact the mental health of victims. Self-concept, which refers to how an individual perceives their abilities and worth, plays a crucial role in shaping behavior, emotions, and interpersonal relationships, and is often disrupted in individuals who have experienced violence.
The research conducted in this study analyzes the impact of peer violence on the self-concept of students. A questionnaire was distributed to a sample of 231 students from various faculties. The sample includes students who have experienced different forms of peer violence, as well as those who have not been exposed to violence. Data analysis was performed using statistical methods, including t-tests and ANOVA, to assess the difference in self-concept levels between different groups.
The results indicate a significant difference in self-concept levels between students who were victims of violence and those who were not. Students exposed to violence, particularly physical violence, had lower average levels of self-concept. The high standard deviation among victims of psychological violence suggests varied individual reactions to this form of violence, complicating a full understanding of its impact.
Gender was not found to be a significant factor in shaping self-concept among victims of peer violence, leading to the rejection of the second hypothesis. The study revealed that the majority of participants were female, while the number of male participants was significantly smaller, which may present a limitation in analyzing the results.
The research underscores the importance of early detection and intervention in cases of peer violence to mitigate its negative effects on self-concept and mental health. The results provide a foundation for further research and the development of strategies to reduce the impact of peer violence.
Ključne riječi
vršnjačko nasilje
oblici vršnjačkoga nasilja
samopoimanje
Ključne riječi (engleski)
peer violence
forms of peer violence
self-concept
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:172:943346
Studijski program Naziv: Učiteljski studij Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: integrirani preddiplomski i diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra primarnog obrazovanja (mag. prim. educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2024-09-24 11:24:51