Naslov PROSTORNO-MATERIJALNI KONTEKST DJEČJIH VRTIĆA NEKAD I DANAS
Autor Andrea Sorić
Mentor Branimir Mendeš (mentor)
Član povjerenstva Ivana Visković (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Iskra Tomić-Kaselj (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Splitu Filozofski fakultet Split
Datum i država obrane 2024, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija
Sažetak Kao temeljna jedinica društva, obitelj je tijekom vremena doživjela velike promjene. Otvaranje prvih predškolskih ustanova bio je odgovor na procese industrijalizacije, urbanizacije, sve većeg zapošljavanja žena i izmijenjene uvjete odrastanja i odgoja djeteta. Uključivanjem djece u različite odgojno-obrazovne ustanove javlja se institucijski odgoj te u skladu s tim i djetinjstvo koje se postupno institucionaliziralo. Mnogi mislioci i teoretičari bavili su se pitanjima odgoja i značajkama igre kao središnje aktivnosti koja pridonosi cjelovitom dječjem razvoju, te su doprinijeli razvoju teorije i prakse ranog odgoja i postavili temelje razvoja društva. Prva razmišljanja o odgoju bila su da se dijete može uključiti u organizirane aktivnosti putem kojih će graditi znanja o svijetu koji ga okružuje. U predškolskoj dobi dijete je najviše osjetljivo na utjecaje okoline, a utjecaji u toj dobi (najupečatljiviji i najtrajniji) su od velikog značaj za kasniji odgoj, obrazovanje i formiranje osobnosti uopće. Rani i predškolski odgoj danas, kako u većini zemalja svijeta, tako i kod nas, čini sastavni dio odgojno-obrazovnog sustava, a dječji vrtić jest njegov osnovni provedbeni oblik. Prostorno i socijalno okruženje vrtića-aktivnim uključivanjem djece u proces učenja, uz neizostavnu interakciju s drugom djecom i podržavajućim odraslima-ima velik utjecaj na učenje i cjelokupni razvoj i odgoj djeteta, zbog čega neprekidan razvoj okruženja predstavlja jednu od posebno važnih zadaća u organizaciji odgojno-obrazovnog procesa vrtića. Suvremeno shvaćanje predškolske djece i institucijskog ranog odgoja i obrazovanja, kao rezultat suvremenih znanstvenih istraživanja i spoznaja, urodilo je novim stajalištima i vrijednostima, te se promijenio doživljaj dječjeg vrtića- od mjesta institucijske skrbi, zaštite i odgoja djece do-vrtića kao organizacije koja uči.
Sažetak (engleski) As the basic unit of society, the family has undergone great changes over time. The opening of the first preschool institutions was a response to the processes of industrialization, urbanization, the increasing employment of women and the changed conditions for growing up and raising children. By including children in different educational institutions, institutional education appears and, accordingly, a childhood that gradually became institutionalized. Many thinkers and theoreticians dealt with the issues of upbringing and the features of play as a central activity that contributes to the overall development of children, and they contributed to the development of the theory and practice of early childhood education and laid the foundations for the development of society. The first thoughts about upbringing were that the child can be involved in organized activities through which he will build knowledge about the world around him. In the preschool age, the child is most sensitive to the influence of the environment, and the influences at that age (the most impressive and lasting) are of great importance for later upbringing education and personality formation in general.Early and preschool education today, both in most countries of the world and in our country, is an integral part of the educational system, and kindergarten is its basic form of implementation. The spatial and social environment of the kindergarten - by actively involving children in the learning process, along with essential interaction with other children and supporting adults - has a great influence on learning and the overall development and upbringing of the child, which is why the continuous development of the environment is one of the particularly important tasks in the organization of educational educational process of the kindergarten. The modern understanding of preschool children and institutional early upbringing and education, as a result of modern scientific research and knowledge, gave birth to new points of view and values, and the experience of kindergarten changed - from a place of institutional care, protection and education of children to kindergarten as a learning organization.
Ključne riječi
dječji vrtić
institucijski odgoj
okruženje
skrb
zaštita
Ključne riječi (engleski)
preschool institution
institutional education
environment
care
protection
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:172:200415
Studijski program Naziv: Rani i predškolski odgoj i obrazovanje Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistra /magistar ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja (mag.praesc.educ)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2024-09-25 10:35:34