Naslov Djeca i internet: sociološko istraživanje iskustava roditelja
Naslov (engleski) Children and the Internet: Sociological Research of Parents' Experinces
Autor Dolores Jurić
Mentor Zorana Šuljug Vučica (mentor)
Član povjerenstva Sanja Stanić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Zorana Šuljug Vučica (član povjerenstva)
Član povjerenstva Marija Lončar (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Splitu Filozofski fakultet (Odsjek za sociologiju) Split
Datum i država obrane 2017-09-18, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Sociologija Sociološka metodologija
Sažetak Mediji postaju sve snažniji čimbenik u socijalizaciji djece i mladih te sve snažnije utječu na njihova društvena ponašanja. Takvi potencijalni utjecaji medija u suvremenom društvu započinju od najranije životne dobi pojedinca i to u okviru roditeljskog doma. Stoga će način na koji roditelji rabe pojedine medije, imati svakako učinka i na djecu bilo u pozitivnom ili negativnom smislu. Pritom roditelji dobivaju sve značajniju ulogu u reguliranju korištenja medija i medijskih sadržaja, barem tijekom procesa primarne socijalizacije, ali i kasnije. Stoga se rad bavi proučavanjem stavova i mišljenja roditelja osnovnoškolaca o ulozi interneta u njihovim životima, kao i u životima njihove djece. Zanimale su nas kompetencije koje posjeduju roditelji i djeca vezano za korištenje interneta te aktivnosti roditelja i djece unutar slobodnog vremena. Kao najadekvatnija metoda, odabrana je anketa te je za potrebe istraživanja konstruiran upitnik koji se sastojao od trideset i jednog pitanja, a odgovori ispitanika unosili su se u protokol. Rezultati istraživanja pokazali su da djeca i roditelji svakodnevno koriste internet, da su u tome podjednako spretni i smatraju da u njihovom slučaju nisu prisutni neki od aspekata nastali pretjeranim korištenjem interneta te da njihova djeca nisu imala neka veća neugodna iskustva na internetu. Također, roditelji razgovaraju sa djecom o sadržajima koje pretražuju i upoznati su s njima. Osim toga, ispitanici/ce smatraju da je komunikacija između njih i djece veoma otvorena. Mobitel je uređaj kojeg posjeduju svi ispitanici/ce i nešto manji broj djece, koja koriste i društvene mreže. Nadalje, rezultati pokazuju da djeca najviše vremena provode u društvu s prijateljima i obitelji, a pritom zajedničko slobodno vrijeme sa roditeljima provode na razne načine.
Sažetak (engleski) The media is becoming an extremely strong factor in the socialisation of children and youth and it tends to strongly affect their social behaviours. These kind of potential effects of the media in the contemporary society begin from the earliest lifetime of the individual within the family. Therefore, the way the parents use certain media will deffinitely affect their children, whether in a positive or a negative way. At the same time the role of parents as regulators of media use and use of media contents is becoming more significant, at least during the process of primary socialisation, and even later. Therefore, the thesis deals with the study of attitudes and opinions of parents of primary school children about the internet's role in their and their children's lives. We were interested in competences which parents and children have, related to the internet use and the activities of parents and children in their free time. As the most adequate method, we chose a survey and for the research purpose we made a questionnaire which consisted of 31 questions. The answers were inserted into the protocole. The research results have shown that both children and parents use internet daily and that they are equally skilled. They believe that in their case none of the aspects arised from exaggerated use of internet are present and that their children did not have bigger unpleasant experiences on the internet. Also, the parents talk to their children about contents they search and they are familiar with them. Besides that, the examinees consider the communication between them and their children very open. All examinees and a smaller number of children who also use social networks own a mobile phone. Furthermore, the results have shown that the children spend most of their time with friends and family, and at the same time they spend time with their parents in different ways.
Ključne riječi
anketno istraživanje
internet
osnovnoškolska djeca
roditelji
komunikacija
Ključne riječi (engleski)
survey research
internet
primary school children
parents
communication
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:172:607014
Studijski program Naziv: Sociologija Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a prvostupnik/ prvostupnica (baccalaureus/ baccalaurea) sociologije (univ. bacc. soc.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2017-10-03 12:21:53