Naslov | Djeca i internet: sociološko istraživanje iskustava roditelja |
Autor | Dolores Jurić |
Voditelj/Mentor | Zorana Šuljug Vučica (mentor)
|
Sažetak rada | Mediji postaju sve snažniji čimbenik u socijalizaciji djece i mladih te sve snažnije utječu na njihova društvena ponašanja. Takvi potencijalni utjecaji medija u suvremenom društvu započinju od najranije životne dobi pojedinca i to u okviru roditeljskog doma. Stoga će način na koji roditelji rabe pojedine medije, imati svakako učinka i na djecu bilo u pozitivnom ili negativnom smislu. Pritom roditelji dobivaju sve značajniju ulogu u reguliranju korištenja medija i medijskih sadržaja, barem tijekom procesa primarne socijalizacije, ali i kasnije. Stoga se rad bavi proučavanjem stavova i mišljenja roditelja osnovnoškolaca o ulozi interneta u njihovim životima, kao i u životima njihove djece. Zanimale su nas kompetencije koje posjeduju roditelji i djeca vezano za korištenje interneta te aktivnosti roditelja i djece unutar slobodnog vremena. Kao najadekvatnija metoda, odabrana je anketa te je za potrebe istraživanja konstruiran upitnik koji se sastojao od trideset i jednog pitanja, a odgovori ispitanika unosili su se u protokol. Rezultati istraživanja pokazali su da djeca i roditelji svakodnevno koriste internet, da su u tome podjednako spretni i smatraju da u njihovom slučaju nisu prisutni neki od aspekata nastali pretjeranim korištenjem interneta te da njihova djeca nisu imala neka veća neugodna iskustva na internetu. Također, roditelji razgovaraju sa djecom o sadržajima koje pretražuju i upoznati su s njima. Osim toga, ispitanici/ce smatraju da je komunikacija između njih i djece veoma otvorena. Mobitel je uređaj kojeg posjeduju svi ispitanici/ce i nešto manji broj djece, koja koriste i društvene mreže. Nadalje, rezultati pokazuju da djeca najviše vremena provode u društvu s prijateljima i obitelji, a pritom zajedničko slobodno vrijeme sa roditeljima provode na razne načine. |
Ključne riječi | anketno istraživanje internet osnovnoškolska djeca roditelji komunikacija |
Naslov na drugom jeziku (engleski) | Children and the Internet: Sociological Research of Parents' Experinces |
Povjerenstvo za obranu | Sanja Stanić (predsjednik povjerenstva) Zorana Šuljug Vučica (član povjerenstva) Marija Lončar (član povjerenstva)
|
Ustanova koja je dodijelila akademski/stručni stupanj | Sveučilište u Splitu Filozofski fakultet |
Ustrojstvena jedinica niže razine | Odsjek za sociologiju |
Mjesto | Split |
Država obrane | Hrvatska |
Znanstveno područje, polje, grana | DRUŠTVENE ZNANOSTI Sociologija Sociološka metodologija
|
Vrsta studija | sveučilišni |
Stupanj | preddiplomski |
Naziv studijskog programa | Sociologija |
Akademski / stručni naziv | sveučilišni/a prvostupnik/ prvostupnica (baccalaureus/ baccalaurea) sociologije |
Kratica akademskog / stručnog naziva | univ. bacc. soc. |
Vrsta rada | završni rad |
Jezik | hrvatski |
Datum obrane | 2017-09-18 |
Sažetak rada na drugom jeziku (engleski) | The media is becoming an extremely strong factor in the socialisation of children and youth and it tends to strongly affect their social behaviours. These kind of potential effects of the media in the contemporary society begin from the earliest lifetime of the individual within the family. Therefore, the way the parents use certain media will deffinitely affect their children, whether in a positive or a negative way. At the same time the role of parents as regulators of media use and use of media contents is becoming more significant, at least during the process of primary socialisation, and even later. Therefore, the thesis deals with the study of attitudes and opinions of parents of primary school children about the internet's role in their and their children's lives. We were interested in competences which parents and children have, related to the internet use and the activities of parents and children in their free time. As the most adequate method, we chose a survey and for the research purpose we made a questionnaire which consisted of 31 questions. The answers were inserted into the protocole. The research results have shown that both children and parents use internet daily and that they are equally skilled. They believe that in their case none of the aspects arised from exaggerated use of internet are present and that their children did not have bigger unpleasant experiences on the internet. Also, the parents talk to their children about contents they search and they are familiar with them. Besides that, the examinees consider the communication between them and their children very open. All examinees and a smaller number of children who also use social networks own a mobile phone. Furthermore, the results have shown that the children spend most of their time with friends and family, and at the same time they spend time with their parents in different ways. |
Ključne riječi na drugom jeziku (engleski) | survey research internet primary school children parents communication |
Vrsta resursa | tekst |
Prava pristupa | Rad dostupan samo djelatnicima i studentima matične ustanove |
Uvjeti korištenja rada |  |
URN:NBN | https://urn.nsk.hr/urn:nbn:hr:172:607014 |