Naslov Obilježja razvojne psihopatologije u ranoj i predškolskoj dobi
Naslov (engleski) Characteristics of Developmental Psychopatology in Early and Preschool Age
Autor Petra Jurjević
Mentor Ina Reić-Ercegovac (mentor)
Član povjerenstva Morana Koludrović (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Ina Reić-Ercegovac (član povjerenstva)
Član povjerenstva Maja Ljubetić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Splitu Filozofski fakultet (Odsjek za predškolski odgoj) Split
Datum i država obrane 2018-09-21, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Psihologija Razvojna psihologija
Sažetak Ovaj završni rad obrađuje temu „Obilježja razvojne psihopatologije u ranoj i predškolskoj dobi“. U prvom dijelu rada se definira pojam razvojne psihopatologije, povezujući razvojnu psihologiju i psihopatologiju. Također, ističe se temeljna postavka u razvojnoj psihopatologiji - cijeloživotno kretanje osobe između patoloških i nepatoloških oblika funkcioniranja, koju naglašava Vulić-Prtorić (2001). Objašnjava se kontinuitet psihopatološkog razvoja uz pomoć metaforičke sheme Johna Bowlbija. Slijedi odlomak u kojem se na psihopatologiju gleda kao teškoću prilagodbe, a djetetovo ponašanje kao prilagođavanje okolini. Novi uvid u proces nastajanja poremećaja nudi konceptualni pristup koji dijete promatra u okviru slojevitog socijalnog konteksta, uz utjecaj rizičnih i zaštitnih čimbenika. Nadalje, razmatraju se sljedeće paradigme u psihopatologiji: biološka paradigma, psihoanalitička paradigma, paradigme učenja i kognitivna paradigma. U drugom dijelu rada se prikazuju četiri psihopatološka poremećaja u djece rane i predškolske dobi: poremećaj pažnje s hiperaktivnošću, anksiozni poremećaj, depresija te poremećaji iz spektra autizma. Navedena stanja su izdvojena kao jedna od najčešćih u djetinjstvu, od kojih su poremećaj pažnje s hiperaktivnošću i poremećaji iz spektra autizma uvršteni u neurorazvojne poremećaje, a depresija i anksiozni poremećaj u emocionalna stanja. Na kraju samoga rada stoji zaključak u kojemu je naglasak na prevenciji psihopatologije u djece rane i predškolske dobi, a ključno je kreiranje zdravog okruženja za svu djecu i njihove obitelji.
Sažetak (engleski) This thesis deals with the topic of the Characteristics of Developmental Psychopathology in toddlers and preschool children. The first part of the article defines the concept of developmental psychopathology, linking developmental psychology and psychopathology. It also emphasizes the fundamental setting in developmental psychopathology - the entire life cycle of a person between pathological and nonpathological forms of functioning, emphasized by Vulić-Prtorić (2001). It explains the continuity of psychopathological development with the help of the John Bowl's metaphorical scheme. It is followed by a passage in which psychopathology is viewed as the difficulty of adaptation, and the child's behavior as an adaptation to the environment. A new insight into the disturbance process offers a conceptual approach that the child observes in the context of a multifaceted social context, with the influence of risk and protective factors. Furthermore, the following paradigms in psychopathology are considered: biological paradigm, psychoanalytic paradigm, paradigm of learning and cognitive paradigm. The second part of the paper presents four psychopathological disorders in toddlers and pre-school children: attention deficit hyperactivity disorder, anxiety disorder, depression and autism spectrum disorders. These conditions are distinguished as one of the most common in childhood, of which hyperactivity disorder and autism spectrum disorders are included in neurodevelopmental disorders, and depression and anxiety disorder in emotional states. At the end of the paper, there is conclusion that focuses on the prevention of psychopathology in toddlers and pre-school children, and the key is in creating a healthy environment for all children and their families.
Ključne riječi
razvojna psihopatologija
poremećaj pažnje s hiperaktivnošću
anksiozni poremećaj
depresija
poremećaji iz spektra autizma
prevencija psihopatologije
Ključne riječi (engleski)
Developmental Psychopathology
Attention Deficit Disorder
Anxiety Disorder
Depression
Autism Spectrum Disorders
Psychopathology Prevention
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:172:341149
Studijski program Naziv: Rani i predškolski odgoj i obrazovanje Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a prvostupnik/ prvostupnica (baccalaureus/ baccalaurea) ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja (univ. bacc. praesc. educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2018-11-06 11:13:14