Naslov STILOVI TRENIRANJA I MOTIVACIJA MLADIH SPORTAŠA
Naslov (engleski) COACHING STYLES AND MOTIVETION OF YOUNG ATHLETES
Autor Ana Kegalj
Mentor Ina Reić-Ercegovac (mentor)
Član povjerenstva Tonća Jukić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Ina Reić-Ercegovac (član povjerenstva)
Član povjerenstva Morana Koludrović (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Splitu Filozofski fakultet (Odsjek za pedagogiju) Split
Datum i država obrane 2019-09-10, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija
Sažetak Polazeći od biheviorističkih i konstruktivističkih principa poučavanja i treniranja te motivacije mladih sportaša u kontekstu teorije samoodređenja, ovaj se rad bavi odnosom između izraženosti različitih vrsta motivacije mladih nogometaša te preferiranih stilova treniranja njihovih trenera. Provedeno je istraživanje na uzorku od N=132 mladih nogometaša te N=12 trenera u jednom velikom sportskom nogometnom klubu. Primijenjeni su upitnici i skale samoprocjene u poduzorcima igrača i trenera kojima su prikupljeni podaci o dobi, duljini treniranja, duljini radnog iskustva trenera, vrsti završenog trenerskog obrazovanja, dnevnom i tjednom vremenskom angažmanu u treniranju te preferiranim stilovima treniranja. Igrači su, pored općih podataka, ispunili adaptiranu inačicu Upitnika bihevioralne regulacije u sportu kojom je ispitana motivacija za treniranje u kontekstu teorije samoodređenja. Sudjelovanje u istraživanju je bilo dobrovoljno i za igrače i za trenere pri čemu je za sve maloljetne sudionike prikupljena pisana suglasnost roditelja uz odobrenje voditelja kluba. Rezultati istraživanja su pokazali visoku razinu intrinzične motivacije mladih igrača, ali i uputili na važnost stilova treniranja prvog trenera za motivaciju igrača, posebno intrinzičnu. Specifično, rezultati su potvrdili značajan doprinos poticanja autonomije i zalaganja od strane prvog trenera u razini intrinzične motivacije nogometaša. Rezultati istraživanja su interpretirani u kontekstu polaznih teorijskih okvira, istaknuta su ograničenja provedenog istraživanja te naznačene implikacije rezultata u vidu važnosti edukacije dionika trenažnog procesa za dobrobit mladih igrača.
Sažetak (engleski) Starting from the behavioral and constructivist principles of teaching and coaching and motivation of young athletes in the context of self-determination theory, this paper deals with the relationship between the expression of different types of motivation of young footballers and the preferred coaching styles of their coaches. A study was conducted on a sample of N = 132 young football players and N = 12 coaches in one large sports football club. Questionnaires and self-assessment scales were applied in sub-samples of players and coaches collecting data on age, length of coaching, length of work experience of coaches, type of coaching education completed, daily and weekly time engagement in coaching, and preferred coaching styles. In addition to general information, players completed an adapted version of the Behavioral Regulation Questionnaire in Sport, which examined the motivation to train in the context of self-determination theory. Participation in the study was voluntary for both players and coaches, with the written consent of parents obtained with the consent of the club manager for all minor participants. The results of the research showed a high level of intrinsic motivation for young players, but also indicated the importance of coaching styles of the first coach for player motivation, especially intrinsic. Specifically, the results confirmed the significant contribution of fostering autonomy and commitment by the first coach in the level of intrinsic motivation of football players. The results of the research were interpreted in the context of the initial theoretical framework, the limitations of the conducted research were highlighted, and the implications of the results were highlighted in terms of the importance of educating the stakeholders of the training process for the benefit of young players.
Ključne riječi
biheviorizam
konstruktivizam
motivacija
samodeterminacija
sport
trener
Ključne riječi (engleski)
behaviorism
constructivism
motivation
self-determination
sport
coach
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:172:019137
Studijski program Naziv: Pedagogija (dvopredmetni) Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra pedagogije (univ. bacc. paed.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2019-09-11 17:10:50