Naslov Miskoncepti studenata Učiteljskoga studija o osnovnim pojmovima iz Prirodoslovlja
Naslov (engleski) Teacher Education Students Misconceptions about General Terms in Science
Autor Tea Grbeša
Mentor Ivana Restović (mentor)
Član povjerenstva Mila Bulić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Ivana Restović (član povjerenstva)
Član povjerenstva Suzana Tomaš (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Splitu Filozofski fakultet (Odsjek za učiteljski studij) Split
Datum i država obrane 2019-11-28, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana PRIRODNE ZNANOSTI Biologija
Sažetak Studenti Učiteljskoga studija u Splitu imaju širok spektar znanja prirodoslovnoga
karaktera. Neke koncepte su formirali na studiju kroz prirodoslovne predmete, dok su im neki
poznati od malih nogu kroz osobno iskustvo i uočavanje. Istraživanje je provedeno u svrhu
otkrivanja prisutnosti miskoncepata te se htjela ispitati i sigurnost studenata u ponuđene
tvrdnje prirodoslovnoga sadržaja. Istraživanje je provedeno na uzorku od 183 studentice i
studenta, od 1. do 5. Godine u ak.god 2018./2019. Istraživanje je dalo uvid o kojem
sadržajnom području prirodoslovlja studenti najviše znaju, a o kojem najmanje. Studenti
Učiteljskoga studija predmet Prirodoslovlje pohađaju na 4. godini, stoga istraživanje je
potaknuto hipotezom da će studenti 4. i 5. godine biti bolje upoznati s prirodoslovnim
sadržajem te imati manje miskoncepata od studenata 1., 2. i 3. godine. Cilj istraživanja bio je
utvrditi imaju li studenti Učiteljskoga studija određene miskoncepte o osnovnim
prirodoslovnim pojmovima. Prema dobivenim podatcima istraživanja uočeno je da od 183
studenta Učiteljskoga studija u Splitu prosjek određenosti točnosti tvrdnji na čitavom uzorku
je 19,83. Smatra se da su netočni odgovori koje su studenti dali pokazatelj prisutnosti
miskoncepata. Od 25 tvrdnji studenti su u prosjeku na njih 5,17 imali razvijene miskoncepte.
U svakom od područja prirodoslovlja studenti su imali prisutne miskoncepte. Najmanje
miskoncepata je bilo u područjima Priroda i čovjek, Čovjek i Zaštita prirode, a razlog je
vjerojatno bliskost tih područja studentima, jer to su spoznaje o nama samima i o okolišu u
kojem živimo, dok su tvrdnje iz područja Biljke, Kemija i Fizika potvrdile postojanje
značajno veće prisutnosti miskoncepata kod studenata.
Studenti 4. i 5. godine Učiteljskoga studija u Splitu imali su manje miskoncepata u svim
ispitivanim prirodoslovnim područjima i bili su sigurniji u točnost svojih odgovora za razliku
od studenata 1., 2. i 3. godine. Razlog tomu može biti veći broj odslušanih prirodoslovnih
predmeta na zadnje dvije godine studija. Provedena anketa i analiza dobivenih rezultata je
potvrdila prisutnost miskoncepata o osnovnim prirodoslovnim pojmovima među studentima
Učiteljskog studija u Splitu. Što ranije lociranje i postupna eliminacija miskoncepata, uz
provjerene edukacijske materijale i metode trebala bi umanjiti njihovu prisutnost među
studentima.
Sažetak (engleski) Students at the Faculty of Humanities and Social Sciences’ Teacher Education department
in Split have a vast knowledge of science. They have formed some concepts during their
studies and science courses, whereas they find other concepts familiar, thanks to their
personal experiences and perception from their childhood onward. The research was
conducted with the aim of discovering misconceptions and examining the certainty the
students have regarding specific statements. The research was conducted on 183 students,
male and female, attending all years of study − from the 1st to the 5th year – in the academic
year 2018/2019. The research gave us insight in which area of science the students are most
and least familiar with. Teacher Education students take the Science course during their
4th year of studies, so the research was inspired by the hypothesis that the 4th and 5th year
students will have a better knowledge of the matter and have fewer misconceptions than their
1st, 2nd and 3rd year colleagues. The aim of the research was to determine whether Teacher
Education students have certain misconceptions within the basic science knowledge.
According to the research results, on the sample of 183 Teacher Education students, the
average correctness of statements was 19.83. It is considered that the wrong answers the
students gave are an indicator of the presence of misconceptions. Out of 25 statements,
students had misconceptions about 5.17 statements on average.
Misconceptions were present in all areas of Science. The least number of misconceptions
was related to Nature and Society, Man and Nature protection. This is because these notions
are close to students; these notions are about ourselves and about our environment. On the
other hand, a significantly bigger number of misconceptions was present in the areas
of Plants, Chemistry and Physics.
The 4th and 5th year Teacher Education students had fewer misconceptions in all tested
science areas and were more certain in the correctness of their answers, unlike the 1th, 2nd and
3rd year students. The reason for this might be that there are more science courses in the last
two years of their studies. The conducted survey and analysis of obtained results confirmed
the presence of misconceptions in basic science areas of Teacher Education students in Split.
The earlier we locate and gradually eliminate misconceptions, together with approved
educational materials, the less their presence among the students will be.
Ključne riječi
miskoncept
osnovni prirodoslovni pojmovi
studenti Učiteljskog studija
Ključne riječi (engleski)
misconceptions
basic science concepts
Teacher Education students
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:172:395779
Studijski program Naziv: Učiteljski studij Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: integrirani preddiplomski i diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra primarnog obrazovanja (mag. prim. educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2020-05-28 16:50:29