Naslov Razvojne perspektive izvannastavnih glazbenih aktivnosti učenika osnovnih škola u Republici Hrvatskoj
Naslov (engleski) Develpoment Perspectives of Extra-Curricular Music Activities of Primary School Students in the Republic of Croatia
Autor Anita Gergorić
Mentor Goran Sučić (mentor)
Član povjerenstva Anči Leburić (član povjerenstva) MBZ: 82885021366
Član povjerenstva Ivana Tomić Ferić (član povjerenstva) MBZ: 01754840075
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Splitu Filozofski fakultet Split
Datum i država obrane 2020, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana HUMANISTIČKE ZNANOSTI Interdisciplinarne humanističke znanosti
Univerzalna decimalna klasifikacija (UDC ) 78 - Glazba. Glazbeni instrumenti i oprema
Sažetak U tijeku obrazovnih reformskih procesa u Republici Hrvatskoj, disertacija Razvojne perspektive izvannastavnih glazbenih aktivnosti učenika osnovnih škola u Republici Hrvatskoj orijentirana je na dijagnostiku postojećega stanja provedbe izvannastavnih glazbenih aktivnosti, ali i pronalaženja rješenja za razvojem i unaprjeđenjem glazbeno-pedagoške prakse u području izvannastavnih glazbenih aktivnosti kao značajnom i važnom dijelu školskoga kurikuluma. S ciljem razvoja i obogaćivanja umjetničkih i kulturoloških sadržaja u području izvannastavnih glazbenih aktivnosti, intencija je bila ponuditi smjernice razvoja koje će primjereno odgovoriti interesima učenika vezano uz različite oblike aktivnog bavljenja glazbom u školama koje pohađaju. Stoga je provedeno istraživanje u svim županijama (N=21) u Republici Hrvatskoj na uzorku (N = 4602) ispitanika, od kojih (N=4240) učenika predmetne nastave osnovnih škola i (N=362) učitelja glazbene kulture. Definirani su problemi istraživanja koji su se odnosili na ispitivanje postojeće provedbe izvannastavnih glazbenih aktivnosti u Republici Hrvatskoj. Postojeća uključenost učenika u izvannastavne glazbene aktivnosti u školama stavljena je u odnos s interesima učenika za uključivanje u izvannastavne glazbene aktivnosti pri obogaćenoj ponudi sadržajne strukture. Nadalje, iz učeničke perspektive ispitani su stavovi i mišljenja o sudjelovanju u izvannastavnim glazbenim aktivnostima koji su razmatrani kao značajni pokazatelji razvoja i unaprjeđenja područja. Ispitivani su opći stavovi o glazbi, opći stavovi o školi, motivacija za uključivanje u izvannastavne glazbene aktivnosti, stavovi o organizaciji i ponudi izvannastavnih glazbenih aktivnosti, stavovi o učincima tih aktivnosti na učenička postignuća i sveobuhvatan razvoj i stavovi o vrednovanju izvannastavnih glazbenih aktivnosti. Provedba izvannastavnih glazbenih aktivnosti razmatrana je i iz perspektive učitelja s osvrtom na uloge učitelja u planiranju i provedbi tih aktivnosti te mogućnostima njihova obogaćivanja temeljenima na interesima učenika. Primijenjeni su instrumenti konstruirani za potrebe ovoga istraživanja: upitnik za učenike i upitnik za učitelje. Rezultati istraživanja kao temelj budućih iskoraka razvojnih perspektiva područja izvannastavnih glazbenih aktivnosti upućuju na otežavajuće čimbenike koje valja otkloniti. Uzimajući u obzir interese učenika kao temeljno i polazišno načelo u kreiranju programa i sadržaja izvannastavnih glazbenih aktivnosti te mišljenja i stavove učitelja predložena su i rješenja za kvalitetniju organizaciju i provedbu izvannastavnih glazbenih aktivnosti u školama u Republici Hrvatskoj.
Sažetak (engleski) In the midst of the educational reform processes in the Republic of Croatia, the dissertation Razvojne perspektive izvannastavnih glazbenih aktivnosti učenika osnovnih škola u Republici Hrvatskoj (Development Perspectives of Extracurricular Music Activities of Primary School Students in the Republic of Croatia) is based on determining the existing state of implementation of extracurricular music activities, but also on finding solutions for the development and improvement of musical and pedagogical practice in the field of extracurricular music activities as a significant and an important part of the school curriculum. The intention of this paper is to offer development guidelines that will respond to the interests of students in relation to various forms of dealing with music in their schools, with the aim of developing and enriching artistic and cultural content of extracurricular music activities. For this purpose, a survey was conducted in all counties (N = 21) in the Republic of Croatia on a sample of (N = 4602) respondents, of which (N = 4240) pupils from grades 5 to 8 from (N = 79) elementary schools and (N = 362) teachers of music. The problem questions of the research have been defined and they were related to examining the existing implementation of extracurricular music activities in the Republic of Croatia. Furthermore, the existing student involvement in extracurricular music activities in schools is measured in relationship with the students' interests to engage in extracurricular music activities with the enriched content. In addition, attitudes and opinions on participation in extracurricular music activities were considered as important indicators of development and improvement in the area, from the student perspective. The general attitudes about music, general attitudes about school, motivation for participation in extracurricular music activities, attitudes about organization and offer of extracurricular music activities, attitudes about the effects of these activities on student achievement, and comprehensive development and attitudes on evaluation of extracurricular music activities were studied. The implementation of extracurricular music activities is also considered from the perspective of the teacher with regard to the role of the teacher in planning and implementing these activities and the possibilities of their enrichment based on the interests of the students. Instruments designed for the purpose of this research are student questionnaire and questionnaire for teachers.
Research results point to the limiting factors that need to be addressed as the foundation for future developmental opportunities of extracurricular music activities. Considering the interests of students as the basic principle in creating programs and content of extracurricular music activities and opinions and attitudes of teachers, solutions for a better organization and
V
implementation of extracurricular music activities in schools in the Republic of Croatia are also proposed. Since the number of elementary school students that also attend music school is relatively small, the scientific contribution of this paper brings solutions for the future developmental opportunities in this area. The developmental opportunities that are suggested should respond to the needs and interests of students and define the guidelines for developing a more contemporary concept of extracurricular music activities and this contribute to the development of educational music practice itself.
Ključne riječi
izvannastavne glazbene aktivnosti
interesi učenika
uloge učitelja u planiranju
Ključne riječi (engleski)
extracurricular music activities
students' interests
role of the teacher in planning
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:172:168239
Datum promocije 2020
Studijski program Naziv: Humanističke znanosti Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: poslijediplomski doktorski Akademski / stručni naziv: doktor/doktorica znanosti, područje humanističkih znanosti, polje interdisciplinarne humanističke znanosti (dr. sc.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2020-07-16 10:42:40