Naslov Pluralizam koncepcija ranog i predškolskog odgoja
Naslov (engleski) Pluralism conceptions of early and preschool education
Autor Ignacija Eremut
Mentor Branimir Mendeš (mentor)
Član povjerenstva Ivana Visković (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Branimir Mendeš (član povjerenstva)
Član povjerenstva Iskra Tomić Kaselj (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Splitu Filozofski fakultet Split
Datum i država obrane 2020-09-21, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija
Sažetak Početak 20. stoljeća., u pedagoškom smislu, obilježen je reformama i promjenama
gledišta na sliku djeteta. Na tim temeljima nastaju brojne alternativne pedagoške koncepcije.
Najznačajnije među njima su Montessori, Waldorf, Reggio, Korak po korak, Agazzi. Svaka
koncepcija zasniva se na svojim načelima, za nju karakterističnima. Ipak, bez obzira na
različitosti, sve imaju zajednički cilj koji se očituje u dobrobiti djeteta i njegovom cjelovitom
razvoju, odgoju i učenju. Za razliku od tradicionalnog pristupa djetetu, gdje se na njega gleda
kao na objekt kojem se prenosi znanje, karakteristika alternativnih pedagoških koncepcija je
suvremena slika djeteta koja ga percipira kao cjelovito biće bogato potencijalima koje je
subjekt vlastitog razvoja.
Cilj ovog rada je predstaviti temeljne značajke i načela alternativnih pedagoških
koncepcija te njihovu primjena u praksi rada predškolskih ustanova. Pedagoška koncepcija
Marie Montessori i Waldorf pedagogija, čiji je utemeljitelj Rudolf Steiner, dvije su
najraširenije i najprihvatljivije koncepcije u Republici Hrvatskoj i svijetu. Neki smatraju da
Reggio koncepcija predstavlja nastavka pedagogije koju je razvila Maria Montessori.
Koncepcija Korak po korak obuhvaća elemente Montessori i Waldorf pedagogije, primjerice
zbog slobodnog izbora aktivnosti, individualizacije, te Reggio elemente zbog suradnje s
roditeljima i stvaranja partnerskog odnosa s obitelji i zajednicom. Posljednja predstavljena
metoda, Agazzi pedagogija, nastaje na temelju rada sestara Rose i Caroline Agazzi i njihovog
učitelja Pietra Pasqualija.
Sažetak (engleski) The beginning of the 20th century, in a pedagogical sense, was marked by reforms and
changes in the view of the child's image. Numerous alternative pedagogical conceptions
emerge on this basis. The most notable among them are Montessori, Waldorf, Reggio, Korak
po korak, Agazzi. Each conception is based on its own principles, characteristic for it. Yet,
regardless of differences, they all have a common goal that is manifested in the well-being of
the child and his or her overall development, upbringing and learning. The characteristic of
alternative pedagogical conceptions is the contemporary image of the child that perceives him
as a whole being rich in potentials that is the subject of his own development unlike the
traditional approach to the child, where it is seen as an object to which knowledge is transferred.
The aim of this paper is to present the basic features and principles of alternative
pedagogical concepts and their application in the practice of preschool institutions. The
pedagogical conception of Maria Montessori and Waldorf pedagogy, whose founder is Rudolf
Steiner, are the two most widespread and most acceptable conceptions in the Republic of
Croatia and the world. Some see the Reggio concept as a continuation of the pedagogy
developed by Maria Montessori. Korak po korak concept includes elements of Montessori and
Waldorf pedagogy, due to free choice of activities and individualization, and Reggio elements
due to cooperation with parents and creating a partnership with family and community. The
last method presented, Agazzi pedagogy, is based on the work of sisters Rose and Caroline
Agazzi and their teacher Pietro Pasquali.
Ključne riječi
alternativne pedagoške koncepcije
Montessori pedagogija
Waldorf pedagogija
Reggio pedagogija
Kurikulum Korak po korak
Agazzi pedagogija
Ključne riječi (engleski)
pedagogical conceptions
Montessori pedagogy
Waldorf pedagogy
Reggio pedagogy
Korak po korak curriculum
Agazzi pedagogy
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:172:111419
Studijski program Naziv: Rani i predškolski odgoj i obrazovanje Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a prvostupnik/ prvostupnica (baccalaureus/ baccalaurea) ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja (univ. bacc. praesc. educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2020-11-05 11:43:15