Naslov ENGLESKA KOLONIZACIJA AMERIČKOG KONTINENTA
Naslov (engleski) THE ENGLESH COLONIZATION OF AMERICA
Autor Blaž Huljev
Mentor Josip Vrandečić (mentor)
Član povjerenstva Nikša Varezić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Marko Rimac (član povjerenstva)
Član povjerenstva Josip Vrandečić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Splitu Filozofski fakultet Split
Datum i država obrane 2021-06-28, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana HUMANISTIČKE ZNANOSTI Povijest
Sažetak Diplomski rad se bavi engleskom kolonizacijom na američkom kontinentu. Tematiziraju se: karakter engleske kolonizacije u odnosu na španjolsku, reljef Sjevernoameričkog kontinenta, prvi pokušaji koloniziranja, koloniziranje drugih europskih država, domorodačko stanovništvo te sam proces kolonizacije. Kolonizacija se prati od uspostavljanja prvog naselja Jamestowna početkom 17.st do posljednje kolonije Georgije u drugoj polovici 18.st. U tom kontekstu pratimo trend doseljavanja na Novi kontinent, uspostavljanje kolonija. Kolonije smo podijelili na tri grupe: Kolonije Nove Engleske, Kolonije u srednjem dijelu te Kolonije na jugu. U radu je predstavljen odnos kolonija s Krunom, matičnom, status kolonija, stvaranje vladajuće klase, obrazovanje, kultura. Kroz rad se provlači tema robovlasništva koja zauzima veliko mjestu u kolonizaciji. Bila je zastupljena u kolonijama te je bila karakteristika kolonija. Crno stanovništvo je bilo potrebno za doživotni rad na plantažama, a postupanje prema njima je bilo okrutno. U širenju i doseljavanju na kontinent, prevladao je engleski jezik, engleske institucije i kolonije. Osvrnut ćemo se na Englesko-francuski sukob u kojem su Englezi istisnuli svog najvećeg protivnika na Sjevernoameričkom kontinentu.
Sažetak (engleski) This thesis concerns itself with English colonization of the North American continent. The main themes of this thesis are: character of English colonization in contrast toSpanish colonization, the topography of North America, the first attempts at colonization, colonization of other European powers, the position of native populace, ansd the process of the colonization itself. This text will observe the timeframe from the beggining of the 17th century to the second half of the 18th century, or in contextual terms from the foundation of the first settlement of Jamestown to the foundation of colony of Georgia. In that context we follow the migrations from the Old World to the North America, and the subsequent formation of colonies. The colonies will be divided in three groups: colonies of New England, the southern colonies, and the colonies that are geographically in between of aforementioned colonies.In the text relationship between the crown and newly formed colonies will be showcased, and their legal status, formation of the ruling colonial class, education in colonies and the culture of said colonies. One of the overarching themes of thesis is slavery. Slavery was practised in the newly formed colonies, as a matter of fact it was one of the defining charateristics of said colonies. The black populace was needed for life long work on plantations, and they were more often than not, subjected to the cruel treatment from their slave owners. During the age of colonization of North America, the English language, institutions and colonies themselves won against its other European competitors. One of the pivotal moments during this process were Anglo- French conflincts in Norh America, in which the English won against the French, their main competitor in colonization and influence in North America.
Ključne riječi
Engleska kolonizacija
Sjevernoamerički kontinent
kolonije
trgovina
pomorstvo
poduzetništvo
Puritanci
Veliko Buđenje
Englesko-francuski sukob
robovlasništvo
skupština
guverner
John Locke
Ključne riječi (engleski)
English Colonization
North America
Colonies
Trade
Seafaring
Entrepreneurship
Puritans
The Great Awakening
Anglo-French conflicts
Slavery
Assembly
Governor
John Locke
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:172:354380
Studijski program Naziv: Povijest (dvopredmetni); smjerovi: nastavnički i istraživački, Nastavnički, Istraživački Smjer: nastavnički i istraživački Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra edukacije povijesti (mag. educ. hist.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2021-07-20 09:10:23