Naslov Inkluzija djece s posebnim odgojno-obrazovnim potrebama u ranoj i predškolskoj ustanovi
Naslov (engleski) Inclusion of children with special education needs in early and preschool institution
Autor Iva Prlić
Mentor Esmeralda Sunko (mentor)
Član povjerenstva Toni Maglica (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Esmeralda Sunko (član povjerenstva)
Član povjerenstva Marija Lončar (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Splitu Filozofski fakultet (Odsjek za predškolski odgoj) Split
Datum i država obrane 2021-09-21, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija
Sažetak Problem je ovoga rada saznati koliko su promovirani radovi o inkluzivnom odgoju i obrazovanju djece rane i predškolske dobi u bazi podataka Scopus pregledom radova u bazi podataka Scopus te istraživanjem kada su ti radovi objavljeni, u kojim časopisima su objavljeni, kakva je zemljopisna zastupljenost autora, tko su bili sudionici istraživanja te njihova dob, koja je veličina uzorka, kojim se ključnim riječima autori koriste i koji su ciljevi istraživanja tih radova.
Cilj je ovoga rada prikazati koji radovi u razdoblju od 2016. do 2021. godine u bazi podataka Scopus istražuju temu inkluzije djece s posebno-odgojno obrazovnim potrebama u ustanovama ranog i predškolskog odgoja, po određenim kriterijima. Rad je istražio količinu znanstvenih radova koje promoviraju, informiraju i istražuju inkluzivni odgoj i obrazovanje u ustanovama ranog i predškolskog odgoja.
Metoda kojom se koristilo sustavni je pregled literature u bazi podataka Scopus. Kriteriji su bili sljedeći: rad mora biti recentan, mora odgovarati temi ovoga istraživanja, mora sadržavati ključnu riječ inkluzija svi podaci koji su potrebni za istraživanje moraju biti vidljivi u Scopus bazi podatka. Izdvojeno je 20 radova od 2016 do 2021 godine.
Glavni su rezultati rada ti da je najviše objavljenih radova bilo 2018. godine, a najmanje 2016. godine i 2019. godine. Kategorija časopisa inkluzivni odgoj i obrazovanje kategorija je u kojoj se najviše objavljuju radovi. Autori radova su iz 17 država svijeta, a najviše ih je iz Švedske. Vrsta radova koja je najviše zastupljena je članak. Najčešći su ciljevi istraživanja ispitati stavove odgajatelja prema inkluziji djece s posebnim odgojno-obrazovnim potrebama u ustanovama ranog i predškolskog odgoja. Sukladno ciljevima najčešći uzorak je odgajatelj. Dob uzorka spominje samo 1 članak od svih 20 radova (5%), no samo 3 članka imaju dijete za uzorak. Rezultati pokazuju da je trećina ukupno obrađenih članaka istraživala inkluzivni odgoj i obrazovanje u ustanovama ranog i predškolskog odgoja.
Sažetak (engleski) Inclusion of children with special educational needs in early and preschool institution
This paper aims to investigate how much the works on inclusive upbringing and education of children of early and preschool age have been promoted in the Scopus database. This has been done by reviewing the following: papers in the Scopus database and researching dates of pubication, journals the papers were published, geographical representation of the authors, participants and their age, sample size, keywords used by the authors and research goals of these works.
The goal is to show which works in the period from 2016 to 2021 in the Scopus database explore the topic of inclusion of children with special educational needs in early and preschool education institutions according to certain criteria. The paper investigates the amount of scientific papers that promote, inform and research inclusive education in early and preschool education institutions.
The method used was a systematic review of the literature in the Scopus database. The criteria were as follows: the paper must be recent, it must correspond to the topic of this research, it must contain the keyword inclusion, all the data needed for the research must be visible in the Scopus database. 20 works from 2016 to 2021 were selected.
The main results of the work are the following: most works were published in 2018, while 2016 and 2019 published the least number of articles; the category of the journal inclusive education is the category in which the papers were mostly published; the authors of the works are from 17 countries around the world, most of them being from Sweden; article is the most common type of paper; the most common goals of the research are to examine the attitudes of educators towards the inclusion of children with special educational needs in early and preschool education institutions; according to the goals, the most common pattern is the educator; only 1 article out of all 20 papers (5%) includes the age of the sample, but only 3 articles have a child for the sample. The results show that one third of the total examined articles were associated with the research area of inclusive education in early and preschool education institutions.
Ključne riječi
odgojno–obrazovna inkluzija
djeca s posebnim odgojno-obrazovnim potrebama
rana i predškolska ustanova
sustavni pregled literature
Ključne riječi (engleski)
educational inclusion
children with special educational needs
early and preschool institution
systematic review of literature
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:172:358152
Studijski program Naziv: Rani i predškolski odgoj i obrazovanje Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a prvostupnik/ prvostupnica (baccalaureus/ baccalaurea) ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja (univ. bacc. praesc. educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2021-11-10 19:16:59