Naslov TIPOVI LIKOVA DJEČAKA PUSTOLOVA (HLAPIĆ I PINOKIO)
Naslov (engleski) CHARACTER TYPES OF ADVENTURER BOYS (HLAPIĆ AND PINOCCHIO)
Autor Lena Tomić
Mentor Tea-Tereza Vidović Schreiber (mentor)
Član povjerenstva Nikica Mihaljević (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Tea-Tereza Vidović Schreiber (član povjerenstva)
Član povjerenstva Helena Dragić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Splitu Filozofski fakultet Split
Datum i država obrane 2023-07-05, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana HUMANISTIČKE ZNANOSTI Filologija
Sažetak Ovaj završni rad bavi se analizom i usporedbom dvaju dječjih romana, Čudnovate zgode šegrta
Hlapića Ivane Brlić-Mažuranić i Pinocchijeve avanture Carla Collodija. Kroz devet poglavlja,
rad istražuje ulogu glavnih likova u oba djela, ali i njihov značaj u društveno-povijesnom i
književnom kontekstu Hrvatske i Italije. I jedan i drugi roman sadrže elemente pustolovnoga
žanra i govore o siromašnim dječacima koji se suočavaju s brojnim izazovima. Dakle, cilj je
analiziranih romana u završnom radu ukazati djeci na zanimljivoga junaka u dječjem romanu,
a to je lik dječaka pustolova.
Naime, u oba romana se pojavljuju likovi koji utjelovljavaju dobro odnosno zlo, čime se kod
djece potiče svijest o moralnosti. Zanimljivo je da su ženski likovi prikazani kao blagi i dobri,
dok su muški likovi različitih karaktera.
Komparativna analiza između navedenih djela iz hrvatske i talijanske književnosti ukazuje na
to da su oba romana avanturističkoga karaktera i namijenjena su djeci, no različito su
strukturirana i nose različite poruke. Šegrt Hlapić naglašava važnost rada i marljivosti, dok
Pinocchio upozorava na posljedice lakovjernosti i neiskrenosti. Kao rezultat komparativne
analize može se zaključiti da oba djela imaju značajnu ulogu u dječjoj književnosti, kako u
hrvatskoj, tako i u talijanskoj. Oba romana doprinose razvoju dječje mašte i potiču čitatelje na
promišljanje o moralnim vrijednostima kao i na razvijanje pozitivnih osobina poput stjecanja
znanja, hrabrosti, marljivosti i odanosti.
Sažetak (engleski) This thesis examines the analysis and comparison of two children's novels, „The Wonderful
Adventures of Hlapić the Apprentice“ by Ivana Brlić-Mažuranić and „Pinocchio's Adventures“
by Carlo Collodi. Through nine chapters, the thesis explores the role of the main characters in
both works and their significance in the socio-historical context of Croatia and Italy. Both
novels contain elements of the adventure genre and depict impoverished boys facing numerous
challenges. Therefore, the aim of the analyzed novels in this thesis is to highlight an interesting
hero in children's literature, the character of the adventurous boy.
In both novels, characters embodying good and evil appear, fostering children's awareness of
morality. Interestingly, female characters are portrayed as gentle and good, while male
characters have different personalities.
The comparative analysis between these works of Croatian and Italian literature reveals several
similarities and differences. Although both novels are of an adventurous nature and intended
for children, they have different structures and convey different messages. "The Apprentice
Hlapić" emphasizes the importance of work and diligence, while "Pinocchio" warns about the
consequences of gullibility and dishonesty. As a result of the comparative analysis, it can be
concluded that both works have a significant role in children's literature, both in Croatian and
Italian contexts. Both novels have contributed to the development of children's imagination and
encouraged readers to reflect on moral values, as well as to cultivate positive qualities such as
acquiring knowledge, courage, diligence, and loyalty.
Ključne riječi
dječja književnost
pustolovni roman
šegrt Hlapić
Pinokio
Ivana Brlić- Mažuranić
Carlo Collodi
komparativna analiza
hrvatska književnost
talijanska književnost.
Ključne riječi (engleski)
children's literature
adventure novel
šegrt Hlapić
Pinocchio
Ivana Brlić- Mažuranić
Carlo Collodi
comparative analysis
Croatian literature
Italian literature.
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:172:348997
Studijski program Naziv: Rani i predškolski odgoj i obrazovanje Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) ranog i preškolskog odgoja (univ. bacc. praesc. educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2023-07-10 08:58:20