Naslov Lutka pri realizaciji baštinskih projekata
Naslov (engleski) Puppet as a Part of Realization of Heritage Projects
Autor Andrea Radoslović
Mentor Hicela Ivon (mentor)
Član povjerenstva Esmeralda Sunko (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Hicela Ivon (član povjerenstva)
Član povjerenstva Tea Tereza Vidović Schreiber (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Splitu Filozofski fakultet (Odsjek za predškolski odgoj) Split
Datum i država obrane 2016-11-25, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija Pedagogija ranog i predškolskog odgoja
Sažetak Cilj ovog rada bio je ukazati na povoljne mogućnosti uporabe lutke (posebice kroz dva načina njezine primjene kao lutka projekt i lutka prijatelj skupine) tijekom procesa ostvarenja odgojnog projekta s tematikom baštine. Putem praćenja i vrednovanja različitih aktivnosti djece tijekom baštinskog projekta, u radu ukazujemo na ono što potvrđuje literatura i odgojna praksa - s lutkom olakšavamo put od djetetove predodžbe do dubljeg razumijevanja pitanja koja ga okružuju, a u ovom radu, pitanjima vezanih za baštinu. Lutka kao vizualan, taktilan i čujan instrument, odlično je motivacijsko sredstvo, poticaj za bogaćenje i senzibiliziranje djetetova emocionalnog, socijalnog i spoznajnog razvoja. Aktivnosti izrade lutaka, simboličke igre lutkama i lutkarske improvizacije tijekom projekta, doista potvrđuju činjenicu da lutka produbljuje i produžava dječje interese za te sadržaje. U radu ćemo ukazati i na određene nedostatke odnosno prepreke, koje smo uočili tijekom provedbe projekta, kao nedostatak vremena za cjelovitu provedbu projekta (tri mjeseca); prepreke u suradnji među dvjema skupinama djece zbog slabe suradnje njihovih odgojiteljica, (odgojiteljice vode različite programe u istoj sobi dnevnog boravka djece); nekih organizacijsko- materijalnih problema, što je sve utjecalo na tijek i ishode projekta. Ukazujemo da je opisani projekt moguće dalje nastaviti u smjeru produbljivanja dječjih spoznaja o kulturnoj baštini, ali uvažavajući spomenute prepreke. Štoviše, te prepreke mogu postati izazovi u istraživanju povoljnih uvjeta i konteksta za provođenje odgojnih projekata u dječjem vrtiću općenito, kao i onih čije je izvorište kulturna baština.
Sažetak (engleski) The main objective of this project was to demonstrate favorable opportunities of using dolls through the process of implementation of heritage-oriented educational project, especially through doll's use as "doll- project" and "doll- friend of the group". Through observation and assessment of children's various activities during this cultural project, in this thesis we indicate what literature and educational practice have confirmed- the use of dolls eases the path from child's initial idea to concrete apprehension of questions that surround him, questions focused especially on cultural heritage in this thesis. A doll is a visual, tactile and audible instrument, an exceptional motivational tool, an incentive for enrichment and sensitization of child's emotional, social and cognitive development. Doll-making activities, symbolic doll games and improvisations using dolls during projects confirm the fact that dolls enhance and prolong child's interest for particular topics dolls are used in. This thesis aims to show particular downsides or obstacles observed during project's duration, such as lack of time needed for project's full implementation (three months); obstacles in cooperation between two groups of children due to poor cooperation of their respective teachers (two teachers administrate different programs in the same room); certain organizational and material problems, which have all affected project's course and outcomes. We want to point out that it is possible to continue the described project in order to enhance children's knowledge of cultural heritage, but in regard to aforementioned issues. Moreover, these obstacles may become positive challenges in exploration of more favorable conditions and contexts for implementation of general educational projects in pre-school/kindergarten, as well as those rooting from cultural heritage.
Ključne riječi
odgojni projekt
baština
baštinski projekti
lutka
načini uporabe lutke
Ključne riječi (engleski)
educational project
heritage
heritage project
doll
doll applicability
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:172:484306
Studijski program Naziv: Rani i predškolski odgoj i obrazovanje Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a prvostupnik/ prvostupnica (baccalaureus/ baccalaurea) ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja (univ. bacc. praesc. educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2017-02-03 09:30:57