Naslov MULTIFUNKCIONALNOST STRIPA U ODGOJNO-OBRAZOVNOM PROCESU
Naslov (engleski) MULTIFUNCIONALITY OF COMICS IN EDUCATIONAL PROCESS
Autor Antica Cikojević
Mentor Morana Koludrović (mentor)
Član povjerenstva Morana Koludrović (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Ina Reić-Ercegovac (član povjerenstva)
Član povjerenstva Maja Ljubetić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Splitu Filozofski fakultet Split
Datum i država obrane 2016-09-20, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija
Sažetak Strip kao posebna vrsta umjetnosti na sebi svojstven način sintetizira znanja iz područja likovne umjetnosti, književnosti, jezika i filma te se svojim izražajnim tehnikama na poseban način njima poigrava. Umjetničku vrijednost stripa potvrđuju njezin status umjetnosti, bogata povijest, remek-djela iz područja stripa te raznolikost njegovih potrošača. Iako u doticaju s drugim umjetnostima, strip je autonomni umjetnički oblik. Jedno je od prvih čitalačkih iskustava djece, a djeca ga rado čitaju i u školskoj dobi. Karakterizira ga humor koji u nastavi može biti višestruko koristan pa se tako može koristiti u prevenciji agresivnih ponašanja. Strip također može pridonijeti stvaranju ugodnijega ozračja u razredu, boljeg odnosa između učenika i nastavnika te odmoriti učenike u trenutcima umora. S ciljem istraživanja multifinukcionalnosti stripa u odgojno-obrazovnom procesu u hrvatskom školstvu, u radu su analizirani nastavni planovi i programi iz različitih desetljeća, recentni školski kurikulumi s područja grada Splita te udžbenici svih nastavnih predmeta za sve razrede osnovne škole. Pokazalo se da su ishodi, sadržaji i aktivnosti koji se odnose na učenje i poučavanje o stripu znatno više zastupljeni u recentnijim nastavnim planovima i programima, da su djelomično zastupljeni u recentnim školskim kurikulumima u kojima bi na različite načine mogli biti mnogo više zastupljeni te da je strip kao didaktičko-metodičko rješenje korišten u jako malom broju udžbenika (osim hrvatskoga i engleskoga jezika) u različitim fazama sata te ima različite funkcije. Budući da su brojne mogućnosti učenja i poučavanja o stripu te upotrebe stripa kao didaktičko-metodičkoga rješenja u odgojno-obrazovnom procesu, prema rezultatima istraživanja moguće je zaključiti da su te mogućnosti tek djelomično i nedovoljno iskorištene. Brojni primjeri i prijedlozi njegove upotrebe mogli bi pridonijeti češćoj i boljoj upotrebi stripa te pospješiti učenje i poučavanje o stripu u odgojno-obrazovnom procesu.
Sažetak (engleski) Comic as a special kind of an art synthesizes knowledge in the field of art, literature, language and film, and plays with them in a special way with his own expressive techniques. Its status of art, rich history, masterpieces in the field of comics and the diversity of its customers confirm the artistic value of comics. Even thought it is in contact with the other arts, comic book is an autonomous art form. It is one of the first literary experiences of children, and also children willingly read comics at school age. Characterized by humor comic may be useful in education in many ways. For example, it can be used in the prevention of aggressive behavior. Strip can also contribute to creating a pleasant atmosphere in the classroom, a better relationship between students and teacher and also can be used as break in moments of fatigue. With the aim of research multifuncionality of comics in the Croatian education system, this paper analyzes the curricula from various decades, recent school curricula in Split area and textbooks of all subjects and at all grade levels of primary school. It turned out that the outcomes, contents and activities relating to learning and teaching about comic are significantly more represented in the more recent curricula, that they are partially presented in the recent school curricula in which they may be represented much more in various ways, and that the comic as a didactic and methodical solution is used in very small number of textbooks (except the Croatian and English language) in various stages of hour and with different functions. Since there are numerous possibilities for learning and teaching about the comic and since there are numerous possibilities of the use of comic as a didactic and methodological solutions in the educational process, according to the results of research it is possible to conclude that these opportunities are only partially and underutilized. Numerous examples and suggestions of its use may contribute to more frequent and better use of comic and enhance the learning and teaching about comic in the educational process.
Ključne riječi
strip
umjetnost
odgojno-obrazovni proces
humor
agresivnost
nastavni plan i program
školski kurikulum
udžbenik
Ključne riječi (engleski)
comics
art
educational process
humor
aggressiveness
curriculum
school curriculum
textbook
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:172:752891
Studijski program Naziv: Pedagogija (dvopredmetni) Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra pedagogije (univ. bacc. paed.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2017-05-24 13:43:49