Abstract | Izvannastavne aktivnosti su različiti organizacijski oblici okupljanja učenika u
slobodno vrijeme izvan nastave, a vode ih učitelji. Za cilj imaju da djeca kvalitetno provode
svoje slobodne vrijeme, da školu povezuju s pozitivnim iskustvima te osjete pripadnost
zajednici i prihvaćanje. Izvanškolske aktivnosti su različiti organizacijski i programski oblici
okupljanja učenika u društvima, klubovima i dr. ustanovama koji nisu u sklopu škole. Prilikom
bavljenja izvanškolskim aktivnostima djeca imaju puno veću mogućnost upoznavanja novih
prijatelja istih interesa i stjecanja navike tjelesnoga vježbanja i sportskoga načina života. Cilj
rada je ukazati na važnost tjelesne aktivnosti djece za njihov razvoj, zdravlje, socijalizaciju,
stvaranje pozitivne slike o sebi, razvoj timskog duha te motivirati djecu na bavljenje sportom.
Također, na jednom mjestu sažeti sve mogućnosti sportskih izvannastavnih i izvanškolskih
aktivnosti na otoku Murteru kako bi se pripomoglo djeci, roditeljima, učiteljima i ostalima pri
upoznavanju i opredjeljenju za neku od navedenih aktivnosti. Otok Murter je specifičan zato
što ima četiri mjesta, dvije općine, dvije matične škole i dva područna odjela. Velik broj djece
raspoređen je na relativno velik broj mogućnosti sportskih izvanškolskih i izvannastavnih
aktivnosti kao što su etno, šahovska i ritmička grupa, jedrenje, vaterpolo, plivanje, folklor,
biciklizam, nogomet, košarka, karate, gimnastika i veslanje. Veliki izbor sportskih
izvanškolskih i izvannastavnih aktivnosti rezultira malim brojem polaznika svake aktivnosti
što dovodi u pitanje njihov opstanak. Unatoč ulaganjima općina potrebna su dodatna ulaganja
od zajednice i klubova. |
Abstract (english) | Extracurricular activities are different organizational forms of gathering students in
their free time outside of class, and they are led by teachers. Their goal for children is to spend
quality free time, to associate school with positive experiences, and to feel that they belong to
the community and that they are accepted by others. Extracurricular activities are different
organizational and programmatic forms of gathering students in societies, clubs and other
institutions that are not part of the school. When engaging in extracurricular activities, children
have a much greater opportunity to meet new friends with the same interests and acquire the
habit of physical exercise and a sporty lifestyle. The aim of the research is to point out the
importance of children's physical activity for their development, health, socialization, creating
a positive self-image, developing team spirit and motivating children to play sports. The aim
is also to summarize in one place all the possibilities of sports extracurricular activities on the
island of Murter in order to help children, parents, teachers and others in getting to know and
deciding on one of the mentioned activities. The island of Murter is specific because it has four
villages, two municipalities, two primary schools and two extension schools. A large number
of children are assigned to a relatively large number of sports extracurricular activities such as
ethno group, chess and rhythm group, sailing, waterpolo, swimming, folklore, cycling, football,
basketball, karate, gymnastics and rowing. A large selection of sports extracurricular activities
results in a small number of participants in each activity, which calls into question their
survival. Despite the investments of the municipalities, additional investments are needed from
the community and clubs. |