Naslov GOVORNA FLUENTNOST NASTAVNIKA U OSNOVNOJ ŠKOLI
Naslov (engleski) FLUENCY IN PRIMARY SCHOOL TEACHERS' SPEECH
Autor Josipa Galić
Mentor Anita Runjić-Stoilova (mentor)
Član povjerenstva Anita Runjić-Stoilova (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Eni Buljubašić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Katarina Lozić Knezović (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Splitu Filozofski fakultet Split
Datum i država obrane 2021-09-13, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana HUMANISTIČKE ZNANOSTI Filologija
Sažetak U ovom se radu istražuje distribucija različitih govornih pogrešaka u okviru fluentnosti nastavnika u osnovnoj školi. Praćeni su nastavni sati deset nastavnika razredne i predmetne nastave iz različitih predmeta, nakon čega je uslijedila detaljna analiza na temelju snimljenih zvučnih zapisa. Polazna je pretpostavka bila kako će više griješiti nastavnici razredne nastave, što je i pokazano te kako će najčešće govorne pogreške biti poštapalice, što je također bio slučaj u apsolutnoj većini. Rad je bio usmjeren na proučavanje i ostvarivanje govora te koliko se on približava idealu, a u sklopu toga istraženi su figurativnost izraza, uporaba standardnog jezika te ostvaraj vrednota u govornom jeziku. Rezultati pojedinih dijelova istraživanja prikazani su grafovima. Ono što je nedvojbeno jest činjenica kako nastavnici zasigurno imaju manje vidljive tragove organskih idioma nego ostali pojedinci koji nastoje govoriti standardno, iako su dvije nastavnice razredne nastave predavale isključivo upotrebljavajući svoj organski idiom. Upravo zbog toga važno je naglasiti nužnost školovanja ne samo profesora, već i ostalih govornika i to u svim ortoepskim slojevima. Ujedno, važno je napomenuti kako je istraživanje usmjereno na nastavnike samo jedne osnovne škole, a buduća bi istraživanja mogla odgonetnuti vrijede li ovi zaključci općenito i za sve osnovnoškolske nastavnike. Osim s istraživačkim dijelom, čitatelj rada upoznaje se i s poviješću i razvojem retorike, načinima nastanka govorne proizvodnje te fluentnošću, disfluentnošću i pogreškama u govoru.
Sažetak (engleski) This paper is based on the research of the distribution of different speech errors within the fluency of primary school teachers. The teaching sessions of ten different primary school class teachers and subject teachers were monitored and followed by a detailed analysis based on the audio recordings. The initial assumption was that the primary school class teachers would make more mistakes, which was proved, and that the most common speech mistakes would be the fillers, which was also the case in the absolute majority. The work was focused on the study and realization of speech and how close it is to the ideal, and the figurativeness of expressions, the use of standard language and the realization of values in spoken language were explored. The results of individual parts of the research are shown in graphs. There is no doubt that teachers certainly have less visible traces of organic idioms than the other individuals trying to speak standard language, although two teachers exclusively used their organic idiom. This emphasizes the necessity of speech education not only for teachers but also for other speakers in all orthoepic aspects. This research included the teachers of only one primary school, and the future research could determine whether these conclusions apply to all primary school teachers in general. Besides the research part, the reader is introduced to the history and development of rhetorics, how speech production originates, fluency, disfluency and speech errors.
Ključne riječi
govorna proizvodnja
fluentnost
disfluentnost
osnovna škola
govorne pogreške
idealni govor
Ključne riječi (engleski)
speech production
fluency
disfluency
primary school
speech errors
ideal speech
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:172:655593
Studijski program Naziv: Hrvatski jezik i književnost (dvopredmetni); smjerovi: nastavnički, kulturološki Smjer: nastavnički Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra hrvatskog jezika i književnosti (mag. philol. croat.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2021-09-17 08:12:35