Naslov Djeca pod utjecajem marketinga
Naslov (engleski) Children Under the Impact of Marketing
Autor Jelena Banovac
Mentor Vlaho Kovačević (mentor)
Član povjerenstva Tea-Tereza Vidović Schreiber (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Vlaho Kovačević (član povjerenstva)
Član povjerenstva Dodi Malada (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Splitu Filozofski fakultet (Odsjek za predškolski odgoj) Split
Datum i država obrane 2022-07-14, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Sociologija
Sažetak Pristup djeci mijenjao se ovisno o povijesnoj epohi u kojoj su živjeli. Većinom su gledana kao
teret, smatrana pasivnim sudionicima vlastitoga odgojno-obrazovnog procesa. No, nisu svi
dijelili takvo mišljenje, već su im pojedini osigurali aktivnu ulogu koristeći ih jeftinom radnom
snagom. Marketing se razvija i djeluje stoljećima. Izmjenjivao je inačice slijedeći ili oblikujući
duh vremena. U razdoblju potrošačkog kapitalizma i kulture konzumerizma proživljava
renesansu. Marketing 21. stoljeća iskorištava sve dostupne izvore za ostvarenje profita. Kultura
konzumerizma zagovara i promiče potrošnju kao vrijednost, ali i djeluje kao iznimno pogodno
tlo za marketinške stručnjake. Posljednjih desetljeća marketing je naročito fokusiran na djecu.
Služeći se raznim metodama stručnjaci se bore za njihovu naklonost svjesni činjenice da
odgajaju potrošače. Djetetove razvojne karakteristike su zloupotrebljavane. Sveprisutan
marketing nameće standarde i vrijednosti Zapada. Manipulira djecom kreirajući animirane
sadržaje, crtane filmove, serije, igrice koje su paravan prodaji. Proporcionalno s napretkom
konzumerizma jačaju marketing i antikonzumeristički pokreti. Oglašavanje se odavno proširilo
izvan granica malih ekrana. Zahvaljujući dominantnoj kulturi vremena u kojem živimo, bilo da
je riječ o skrivenom ili direktnome načinu postupanja, opkoljeni smo reklamiranjem proizvoda
ili usluga. Marketing ne prodaje robu, nego prodaje iluziju koju ona nosi. Uloga robe nekoć se
pretežito prepisivala neživim objektima, no u potrošačkome kapitalizmu najvažnijom robom
postaje upravo čovjek.
Sažetak (engleski) The approach to children changed depending on the historical epoch in which they lived. Most
of time they were seen as a burden and considered passive participants in their own educational
process. But not everyone shared such an opinion, some provided them with an active role by
using them as cheap labor. Marketing has been evolving and operating for centuries. It has been
alterning its versions by following or shaping the spirit of the time. In the period of consumer
capitalism and the culture of consumerism, its experiencing a renaissance. 21st century
marketing leverages all available resources to make a profit. The culture of consumerism
advocates, promotes consumption as a value, but also acts as an extremely suitable ground for
marketing professionals. In recent decades, marketing has been particularly focused on
children. Using various methods, experts fight for their favor aware of the fact that they are
educating consumers. The child's developmental characteristics are being used, marketing is
ubiquitous and imposes Western standards and values. Manipulates children by creating
animated content, cartoons, series, games that serve as a sales mask. In proportion to the
progress of consumerism, marketing and anti-consumer movements are also strengthening.
Advertising has long since expanded beyond the confines of small screens. Thanks to the
dominant culture of the time in which we live, whether its a hidden or direct way of approach,
we are surrounded with advertising products or services. Marketing does not sell goods, its
selling the illusion which goods are carrying. The role of goods used to be mostly attributed to
inanimate objects, but in consumer capitalism the most important commodity is man itself.
Ključne riječi
djeca
marketing
potrošačko društvo i kultura
konzumerizam
Ključne riječi (engleski)
children
marketing
consumer society and culture
consumerism
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:172:497400
Studijski program Naziv: Rani i predškolski odgoj i obrazovanje Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a prvostupnik/ prvostupnica (baccalaureus/ baccalaurea) ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja (univ. bacc. praesc. educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2022-07-15 07:27:54