Naslov MEĐUVRŠNJAČKO NASILJE U DJETINJSTVU
Autor Maria Giljanović
Mentor Anita Mandarić Vukušić (mentor)
Član povjerenstva Ines Blažević (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Anita Mandarić Vukušić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Ines Blažević (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Splitu Filozofski fakultet Split
Datum i država obrane 2024, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija
Sažetak Međuvršnjačko nasilničko ponašanje pojava je koju brojna djeca doživljavaju gotovo svakodnevno. Ono uključuje agresivno ponašanje između vršnjaka nanoseći najčešće fizičku i psihičku štetu. Takva ponašanja najčešće se događaju između potpuno različite djece gdje napadač bude agresivno i jako dijete, a žrtva povučena i tiha osoba. Stavovi koji umanjuju težinu takvog ponašanja, opisujući ga kao dječje razmirice umanjuju njegovu stvarnu težinu. Iako djeca koriste razne oblike nasilja, nijedna vrsta nije manje bolna od druge jer ostavlja ozbiljne i dugoročne posljedice na dijete. Posljedice se razvijaju od jednostavnijih prema ozbiljnijima, a uključuju emocionalne traume, probleme s koncentracijom i učenjem, razvoj aksioznosti i depresije, povlačenje u sebe, dok u najgorem slučaju mogu dovesti do samoubojstva. Iako motivi ovakvih ponašanja imaju različite razloge, nasilnici su često djeca kojima nedostaje ljubavi i pažnje, koju pokušavaju dobiti na neispravne načine. Jedna od najbitnijih stavki je prevencija koja omogućava sprječavanje nasilja ili razvijanje gorih oblika ponašanja. Ključnu ulogu u prevenciji, osim roditelja koji predstavljaju temelj za razvoj djeteta kao zdrave osobe, imaju škola i učitelji. Program škole uključuje djelovanje svih djelatnika škole prilagođavajući se svakom učeniku uzimajući u obzir njegovu obiteljsku povijest, kulturu i iskustva. Jako je bitno da odgojno-obrazovni djelatnici suosjećaju s učenikom, postavljaju jasna pravila i granice, prepoznaju i spriječe neprimjereno ponašanje te pomognu djetetu pronaći prihvatljiva zamjenska ponašanja.
Sažetak (engleski) Peer violence is a phenomenon that many children experience almost everyday. It includes aggressive behavior between peers, usually causing physical and psychological damage. Such behaviors most often occur between completely different children, where the attacker is an aggressive and strong child while the victim is a withdrawn and quiet person. Attitudes that diminish the seriousness of such behavior, describing it as children’s quarrels, undermine its real seriousness. Although children use various forms of violence, no type is less painful that the other as it leaves serious and long-term consequences for the child. The consequences develop from simpler ones to those more serious and include emotional trauma, problems with concentration and learning, the development of anxiety and depression, withdrawal, while in the worst case they can lead to suicide. Although the motives for such behavior have different reasons, bullies are often children who lack love and attention, which they try to get in wrong ways. One of the most important items is prevention, which makes it possible to prevent violence or the development of worst forms of behavior. A key role in prevention, apart from that of parents who represent the foundation for the child’s development as a healthy person, is played by schools and teachers. The school plan includes the actions of all school staff which is adapted to each student, taking into account his family history, culture and experiences. It is very important that educational staff empathize with the student, set clear rules and boundaries, recognize and prevent inappropriate behavior and help the child find acceptable substitute behaviors.
Ključne riječi
obitelj
posljedice
prevencija
škola
vrste
Ključne riječi (engleski)
consequences
family
prevention
school
types
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:172:162148
Studijski program Naziv: Pedagogija (dvopredmetni) Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) pedagogije (univ. bacc. paed.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2024-09-18 09:56:15