Skip to main content
Početna
O repozitoriju
Kontakt
EN
HR
repozitorij.ffst.unist.hr
Pregledavanje
Prema autoru
Prema godini
Prema organizacijskoj jedinici
Prema području
Prema vrsti rada
Svih dokumenata
Napredno pretraživanje
Pohranjivanje
Search Term
Rad dostupan samo djelatnicima i studentima matične ustanove
Zatraži primjerak
dokumenta
 
završni rad
9
0
Pomoćne tehnologije za rad i obrazovanje slijepih i slabovidnih osoba
Antonela Baltić (2015)
Sveučilište u Splitu
Filozofski fakultet
Odsjek za pedagogiju
Za citiranje koristite ovu mrežnu adresu:
https://urn.nsk.hr/urn:nbn:hr:172:428181
Podaci o radu
Naslov
Pomoćne tehnologije za rad i obrazovanje slijepih i slabovidnih osoba
Autor
Antonela Baltić
Voditelj/Mentor
Ivana Batarelo Kokić
(mentor)
Sažetak rada
Pomoćne tehnologije se razvijaju velikom brzinom i u današnje vrijeme omogućuju slijepim i slabovidnim učenicima pristup velikom broju informacija što uvelike olakšava njihovo obrazovanje i rad. U ovom završnom radu definiraju se pojmovi sljepoća, slabovidnost i vrste pomoćne tehnologije za rad i obrazovanje slijepih i slabovidnih učenika. Rad ukazuje na posebne potrebe i mogućnosti za uspješno obrazovanje učenika koje im pruža pomoćna tehnologija. Dan je prikaz nekih od uređaja i programskih paketa koji se mogu koristiti u nastavi. Ujedno se naglašava važnost primjerenog odabira pomoćnih tehnologija temeljenog na preferencijama i posebnostima svakog učenika kao ključni preduvjet za uspješno uključivanje učenika u obrazovni proces i iskorištavanje prednosti koje ta tehnologija nudi. Također je prikazano nekoliko istraživanja na području obrazovanja slijepih i slabovidnih učenika koja se bave primjenom pomoćnih tehnologija u obrazovnom procesu.
Ključne riječi
sljepoća
slabovidnost
pomoćne tehnologije
vrste pomoćnih tehnologija za slijepe i slabovidne učenike
korištenje pomoćnih tehnologija u obrazovanju
Povjerenstvo za obranu
Ivana Batarelo Kokić
(predsjednik povjerenstva)
Andreja Bubić
(član povjerenstva)
Tonća Jukić
(član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski/stručni stupanj
Sveučilište u Splitu
Filozofski fakultet
Ustrojstvena jedinica niže razine
Odsjek za pedagogiju
Mjesto
Split
Država obrane
Hrvatska
Znanstveno područje, polje, grana
DRUŠTVENE ZNANOSTI
Pedagogija
Vrsta studija
sveučilišni
Stupanj
preddiplomski
Naziv studijskog programa
Pedagogija (dvopredmetni)
Akademski / stručni naziv
sveučilišni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) pedagogije
Kratica akademskog / stručnog naziva
univ. bacc. paed.
Vrsta rada
završni rad
Jezik
hrvatski
Datum obrane
2015-09-23
Sažetak rada na drugom jeziku (engleski)
Assistive technologies have been developing rapidly and nowadays allow blind and visually impaired students access to large amount of information which greatly facilitates their education and work. This paper defines terms such as blindness, visual impairment and assistive technologies for work and education of blind and visually impaired students. The paper points to the special needs and possibilities for successful education ofered by assistive technology. The paper provides an overview of some of the devices and softwares that can be used in classroom. It also highlights the importance of selecting the appropriate assistive technology based on preferences and peculiarities of each student. This is a key precondition for the successful integration of students in the educational process and successful exploitation of the advantages that this technology offers. This paper also shows several studies that research the use of assistive technologies in the field of education of blind and visually impaired students.
Ključne riječi na drugom jeziku (engleski)
blindness
visual impairment
assistive technologies
education
types of assistive technologies for blind and visually impaired students
the use of assistive technologies in education
Vrsta resursa
tekst
Prava pristupa
Rad dostupan samo djelatnicima i studentima matične ustanove
Uvjeti korištenja rada
URN:NBN
https://urn.nsk.hr/urn:nbn:hr:172:428181
Pohranio
Miljena Roje