Naslov Cjeloživotno učenje: izobrazbe za zapošljavanje
Naslov (engleski) Lifelong Learning - Training for Employment
Autor Petra Bujas
Mentor Ivanka Buzov (mentor)
Član povjerenstva Gorana Bandalović (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Ivanka Buzov (član povjerenstva)
Član povjerenstva Toni Popović (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Splitu Filozofski fakultet (Odsjek za sociologiju) Split
Datum i država obrane 2019-09-25, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Sociologija Posebne sociologije
Sažetak Ovim radom prikazan je razvoj, stanje i važnost ključnih koncepata obrazovanja
(cjeloživotno obrazovanje, cjeloživotno učenje i obrazovanje odraslih), kao i važnost
sudjelovanja u programima cjeloživotnog učenja i obrazovanja te obrazovanja odraslih.
Provedenim istraživanjem pokušalo se utvrditi postoje li razlike među polaznicima programa
izobrazbi za zapošljavanje u sociodemografskim obilježjima i razlozima za sudjelovanje u
programima s obzirom na ta obilježja. Također su se i pokušale utvrditi koje su, za polaznike
programa, najvažnije karakteristike potencijalnog radnog mjesta. Međutim, u vrijeme provedbe
istraživanja aktivna su bila jedino dva programa što je rezultiralo nedovoljnim uzorkom za
dublju analizu ili usporedbe te su umjesto toga rezultati uspoređeni sa dva prethodna
istraživanja polaznika programa izobrazbi u Hrvatskom Zavodu za zapošljavanje (2009. i
2013.).
Usporedbom dobivenih rezultata iz sva tri istraživanja, ispostavilo se nekoliko sličnosti:
zaključuje se kako muškarci većinom prevladavaju u pohađanju programa cjeloživotnog učenja
dok što se tiče dobi, osobe starije od 45 godina su u najmanjoj mjeri zastupljene u navedenim
programima. Sa istraživanjem iz 2013. utvrđena je i sličnost po pitanju postignutog stupnja
obrazovanja u smislu da polaznici programa cjeloživotnog učenja najčešće imaju završenu
srednju školu. Ipak, dobivene sličnosti ne bi se trebalo prihvaćati sa sigurnošću s obzirom na
nedovoljan uzorak, već bi ih trebalo provjeriti ponavljanjem istraživanja na većem uzorku
Konačno, kao glavni zaključak našeg istraživanja i usporedbe rezultata sa prethodnim
istraživanjima, ostaje činjenica da se u Hrvatskoj treba posvetiti veća pozornost cjeloživotnom
učenju i obrazovanju odraslih jer je od presudne važnosti u ovom suvremenom vremenu da u
takve programe budu uključene sve skupine stanovništva, osobito nezaposleni.
Sažetak (engleski) This paper presents the development, status and importance of key concepts of
education (lifelong education, lifelong learning, adult education), as well as the importance of
participating in lifelong learning, lifelong education and adult education programs. The
conducted research tried to determine whether there are differences between the participants of
the training programs for employment in the sociodemographic characteristics and the reasons
for participation in the programs with regard to these characteristics. Attempts were also made
to identify what are the most important characteristics of the potential workplace for program
participants. During the time of the research, only two programs were active, which resulted in
insufficient sample size for deeper analysis or comparisons, and instead the results were
compared with two previous studies of participants at the Croatian Employment Service (2009.
and 2013.).
Comparing the results from all three studies, several similarities emerge: it is concluded
that men are predominant in lifelong learning programs, while in terms of age, persons older
than 45 are the least represented in these programs. Similarities are also found with 2013
research in the terms of educational attainment in the sense that most participants of lifelong
learning programs have completed high school. However, the similarities obtained should not
be accepted with certainty given the insufficient sample size, but should be verified by repeated
research on a larger sample.
Finally, as the main conclusion of our research and comparison of results with previous
research, the fact remains that more attention should be paid to lifelong learning and adult
education in Croatia, since it is crucial in these modern times that all groups of the population,
especially the unemployed, are included in this kind of programs.
Ključne riječi
cjeloživotno obrazovanje
cjeloživotno učenje
obrazovanje odraslih
izobrazbe za zapošljavanje
Ključne riječi (engleski)
lifelong education
lifelong learning
adult education
training for employment
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:172:911968
Studijski program Naziv: Sociologija Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a prvostupnik/ prvostupnica (baccalaureus/ baccalaurea) sociologije (univ. bacc. soc.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2019-09-30 13:45:01