Naslov Dijete kao žrtva narušenih obiteljskih odnosa
Naslov (engleski) A Child as a Victim of Dysfunctional Family Relationships
Autor Kristina Huljev
Mentor Anita Mandarić Vukušić (mentor)
Član povjerenstva Ines Blažević (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Anita Mandarić Vukušić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Suzana Tomaš (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Splitu Filozofski fakultet Split
Datum i država obrane 2023-06-27, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija Obiteljska pedagogija
Sažetak Obitelj je temeljna ljudska zajednica, osobito za dijete koje se rađa ovisno o brizi drugih. Tijekom odrastanja razvija sve veću povezanost s roditeljima i oni su najvažnije stavke u procesu njegova odrastanja. Djeca su izuzetno osjetljiva skupina pa je jako važno kako im pristupamo, osobito kada su u pitanju najranije godine života. Osobitu odgovornost trebali bi posvetiti roditelji i biti svjesni toga kako se ponašaju ispred djece i te da određena nefunkcionalna stanja u obitelji mogu ozbiljno narušiti kvalitetu djetetova života i ostaviti cjeloživotne posljedice. Kako bi se to stanje izbjeglo, roditelji bi trebali svakodnevno pričati sa svojom djecom, a, ukoliko imaju međusobnih problema, trebali bi se potruditi da dijete to ne osjeti na vlastitoj koži. Dijete se zbog tih razloga nipošto ne smije zanemarivati, kriviti, udarati i postajati žrtva narušenih obiteljskih odnosa. Cilj ovoga rada bio je ispitati kako dijete može biti žrtva narušenih obiteljskih odnosa i kako uopće dolazi do situacija gdje postane dio istih. Za potrebe ovoga rada provedeno je istraživanje unutar kojeg su se ispitivali stavovi roditelja o obiteljskim odnosima. Donesen je zaključak da nema statistički značajne povezanosti između stavova roditelja o poželjnim roditeljskim ponašanjima i spola roditelja, broja djece u obitelji i razine obrazovanja roditelja. Na temelju ovoga istraživanja možemo zaključiti da su roditelji itekako svjesni poželjnih i nepoželjnih ponašanja unutar obitelji, ali ne možemo sa sigurnošću reći koliko njih takva ponašanja zaista i izbjegava. Možemo se jedino posvetiti češćem poticanju na razgovor o ovakvim temama i tome da se za roditelje provode organizirana izlaganja na ovu temu kako bi bili sve svjesniji težine problema i kako bi se takva ponašanja u budućnosti pokušala suzbiti.
Sažetak (engleski) The family is the fundamental human community, especially for a child who is born dependent on the care of others. While growing up, a growing connection with parents develops and they are the most important link in the process of growing up. Children are an extremely sensitive group, so it is extremely important how we approach them, especially when it comes to the early years of life. Particular responsibility should be given to parents, and they should be aware of how they behave in front of their children and how certain dysfunctional conditions in the family can seriously damage the quality of the child's life and leave lifelong consequences for the child. In order to avoid this situation, parents should talk to their children every day. If parents are experiencing marital problems, they should do their best so that the child does not notice those problems. For these reasons, the child must never be neglected, blamed, hit and become a victim of broken family relations. The aim of this paper was to examine how a child can be a victim of broken family relationships, and how such a situation occurs where a child becomes a part of them. Within this work, research was conducted in which parents' views on family relationships were examined. It was concluded that there is no statistically significant connection between parents' views on desirable parenting behaviors and parents' gender, the number of children in the family, and the parents' level of education. Based on this research, we can conclude that parents are well aware of desirable and undesirable behaviors within the family, but we cannot say with certainty how much they actually avoid such behavior. We can only dedicate ourselves to encouraging parents to talk about these topics more often, and to organize presentations on this topic for parents so that they are more aware of the seriousness of this problem and to try to suppress such behavior in the future.
Ključne riječi
dijete
obitelj
odnosi
komunikacija
funkcioniranje
Ključne riječi (engleski)
child
family
relationships
communication
functioning.
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:172:383967
Studijski program Naziv: Učiteljski studij Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: integrirani preddiplomski i diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra primarnog obrazovanja (mag. prim. educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2023-07-12 07:59:26