Naslov SLOBODNO VRIJEME MLADIH U UMJETNIČKOM KONTEKSTU
Autor Darija Hammer
Mentor Ines Blažević (mentor)
Član povjerenstva Ivana Batarelo Kokić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Ines Blažević (član povjerenstva)
Član povjerenstva Anita Mandarić Vukušić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Splitu Filozofski fakultet Split
Datum i država obrane 2024, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija
Sažetak Istraživanja su pokazala kako sudjelovanje u umjetnosti nije samo važno za kreativni razvoj već i za emocionalni i socijalni napredak mladih. Umjetničke aktivnosti mogu imati pozitivan utjecaj na mentalno zdravlje, smanjenje stresa i razvoj samopoštovanja. Stoga ovo istraživanje o slobodnom vremenu mladih u Republici Hrvatskoj s posebnim fokusom na njihove umjetničke aktivnosti ima za cilj razumjeti koliko i na koji način mladi provode slobodno vrijeme baveći se umjetničkim aktivnostima te kako percipiraju važnost umjetnosti u svom životu. Provedeno istraživanje otkriva razinu sudjelovanja u aktivnostima poput slikanja, pjevanja, sviranja instrumenata, fotografije te posjećivanja kulturnih ustanova. Također ispituje stavove mladih prema umjetnosti i važnosti umjetnosti u svakodnevnom životu. Jedan od ključnih rezultata pokazuje da većina mladih ima više od tri sata slobodnog vremena dnevno, što je u skladu s ranijim istraživanjima. Međutim, iako posjeduju dovoljno vremena, mladi uglavnom ne posjećuju kulturne ustanove i ne sudjeluju redovito u umjetničkim aktivnostima što otvara prostor za daljnje promicanje umjetničkih aktivnosti među mladima. Većina mladih vjeruje da umjetnost obogaćuje život i potiče na razmišljanje, ali njihova stvarna participacija u umjetničkim aktivnostima ne odražava ovaj pozitivan stav. Ovi rezultati upućuju na to da mladi prepoznaju teorijsku važnost umjetnosti, no u praksi nailaze na prepreke poput nedostatka interesa, motivacije ili dostupnih prilika za sudjelovanje. Analizirani podaci pružaju dublji uvid u stavove mladih o umjetnosti i njihovoj participaciji u umjetničkim aktivnostima.
Sažetak (engleski) Research has shown that participation in the arts is not only important for creative development
but also for the emotional and social progress of young people. Artistic activities can have a
positive impact on mental health, stress reduction, and the development of self-esteem. Therefore,
this study on the leisure time of young people in the Republic of Croatia, with a particular focus
on their artistic activities, aims to understand how much and in what way young people spend their
free time engaging in artistic activities and how they perceive the importance of art in their lives.
The conducted research reveals the level of participation in activities such as painting, singing,
playing instruments, photography, and visiting cultural institutions. It also examines young
people's attitudes towards art and the significance of art in everyday life. One of the key findings
shows that most young people have more than three hours of free time per day, which aligns with
previous research. However, despite having enough time, young people generally do not visit
cultural institutions and do not regularly participate in artistic activities, highlighting the need for
further promotion of artistic activities among youth. Most young people believe that art enriches
life and stimulates reflection, but their actual participation in artistic activities does not reflect this
positive attitude. These findings suggest that while young people recognize the theoretical
importance of art, in practice, they encounter barriers such as a lack of interest, motivation, or
available opportunities to participate. The analyzed data provide a deeper insight into young
people's attitudes towards art and their participation in artistic activities.
Ključne riječi
kulturna participacija
mladi
slobodno vrijeme
stavovi mladih o umjetnosti
umjetničke aktivnosti
Ključne riječi (engleski)
cultural participation
youth
leisure
young people's attitudes towards art
artistic activities
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:172:656195
Studijski program Naziv: Pedagogija (dvopredmetni) Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra pedagogije (mag. paed.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2024-10-02 10:49:16